Počasí dnes14 °C, zítra16 °C
Čtvrtek 28. března 2024  |  Svátek má Soňa
Bez reklam

Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy vznikne u Pávova nová okružní křižovatka

Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) plánuje úpravu stávající stykové křižovatky silnice I/38 a severní větve mimoúrovňové křižovatky Pávov ve 112. kilometru dálnice D1. Na popsaném místě vyroste nová okružní křižovatka.

Pro srovnání - dvoupruhová okružní křižovatka na silnici II/602 na výpadovce na Pelhřimov má vnější průměr zhruba 50 metrů, kruhový objezd na stejné komunikaci u obchodního centra Aventin má vnější průměr zhruba 35 metrů, podobně jako okružní křižovatka poblíž u jihlavského Domu zdraví. Zmíněná plánovaná okružní křižovatka na silnici I/38 má plánovaný vnější průměr 44 metrů. 

„Stávající mimoúrovňová křižovatka v tomto křížení je trojlístková s absencí dvou ramp ve 4. kvadrantu. Vratnou rampu Brno–Jihlava a přímou Havlíčkův Brod–Praha nahrazuje právě styková křižovatka umístěná v levém jízdním pásu silnice I/38. V křižovatce pak dochází ke změně kategorie silnice I/38 z dvoupruhového uspořádání ve směru Havlíčkův Brod na čtyřpruhové ve směru Jihlava,“ vysvětluje za ŘSD Martin Buček s tím, že křižovatka se navíc nachází v průmyslové oblasti, ve velké míře je tak využívána kamiony a jinými těžkými vozidly, a jejich vysoká intenzita způsobuje problémy z hlediska bezpečnosti i plynulosti dopravy. 

Jak bude nový „kruháč“ vypadat?

V místě stávající stykové křižovatky vyroste nová okružní křižovatka s plánovaným vnějším průměrem 44 metrů, šířkou okružního pásu 6,5 metrů a šířkou prstence* dva metry. Všechny vjezdy a výjezdy okružní křižovatky budou jednopruhové oddělené fyzickým dlážděným ostrůvkem.

* Prstenec – je zpevněná část vnějšího okraje středového ostrova. Prstenec se navrhuje tak, aby mohl být ojediněle pojížděn zejména rozměrnými vozidly (kamion, kloubový autobus, apod.), ale není nutnou součástí okružních křižovatek. Využitelný je zejména v trasách, kde lze předpokládat přepravu nadměrných nákladů.

**Spojovací větev křižovatky (bypass) – je jízdní pruh nebo pás, který spojuje dvě sousední ramena okružní křižovatky mimo okružní jízdní pás křižovatky a umožňuje odlehčení křižovatky uskutečněním pravého odbočení po této spojovací větvi bez napojení na okružní jízdní pás křižovatky.

„Pro dominantní směry, které byly potvrzeny dopravním průzkumem, a které by tak zatěžovaly okružní křižovatku, budou odkloněny z jednotlivých ramen samostatné větve V1, V2, V3, takzvané bypassy**. Jedná se o směry Jihlava–Praha, Brno–Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod–Jihlava/Brno. Toto řešení by mělo zajistit plynulý a přehledný provoz. Současně technické řešení nové křižovatky počítá s průjezdem nadměrného nákladu do JE Dukovany ve směru Havlíčkův Brod-D1 směr Brno,“ popisuje Buček.

V rámci stavby dojde rovněž na úpravu severní větve mimoúrovňové křižovatky.

V současné době probíhá zpracování projektové dokumentace nutné pro vydání společného územního a stavební povolení. ŘSD předpokládá, že žádost o jeho vydání by mohla být podána v průběhu 2. čtvrtletí tohoto roku. K jeho samotnému vydání by pak mohlo dojít v polovině roku 2022.

Ohodnoť článek

Foto pixabay.com | Zdroj Ředitelství silnic a dálnic

Štítky kruhový, objezd, křižovatka, I/38, dálnice, D1, Pávov, kruhový objezd, silnice, Ředitelství silnic a dálnic, Martin Buček, Brno, Pelhřimov, Jaderná elektrárna Dukovany, Jihlava

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy vznikne u Pávova nová okružní křižovatka | Doprava | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.