neděle 29. května 2022 Maxim

ŘSD vloni na Vysočině pracovalo na několika větších stavbách. Opravy stály kolem 400 milionů korun

Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) v uplynulém roce pracovalo na celkem 20 kilometrech silnic I. tříd, k tomu je nutno přičíst čtyři mosty. Ne však se ale v roce 2021 stihlo, některé práce se přesunuly ještě minimálně i do letošního roku. Pojďme se podívat na ty nejdůležitější opravy v Kraji Vysočina.

ŘSD bude v roce 2022 pokračovat ve dvou opravách. „Dokončit zbývá opravu povrchu a odvodnění na silnici I/37 v ulici Santiniho ve Žďáru nad Sázavou a také přibližně pětikilometrový úsek téže silnice mezi Ostrovem nad Oslavou a Křižanovem," dodal za ŘSD Martin Buček. 

V rámci výstavby byl v srpnu do provozu uveden 2834 metrů dlouhý obchvat Osové Bítýšky za 214 milionů korun bez DPH. „Mimo pozemních komunikací a mostů jsme v loni na podzim dokončili také novou protihlukovou stěnu u silnice I/38 podél Pávova v délce 1054 metrů," říká Buček. 

Čtyři dny před Vánocemi ŘSD uvedlo do provozu v režimu předčasného užívání stavby první stavební objekt v hlavní trase jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu na silnici I/38. Šlo o okružní křižovatku propojující stávající silnici I/38 s trasou JV obchvatu u Highland sportu. V budoucnu by tato křižovatka měla propojit také JV obchvat silnice I/38 s JZ obchvatem silnice I/34. Na stavbě obchvatu se bude pracovat i v tomto roce, ideálně se začne ještě teď v lednu, vše ale samozřejmě záleží na klimatických podmínkách. 

FOTO: Stavba JV obchvatu Havlíčkova Brodu. Dnes se řidičům otvírá okružní křižovatka

Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) dnes uvede do provozu v režimu předčasného užívání stavby první stavební objekt v hlavní trase JV obchvatu Havlíčkova Brodu na silnici I/38. Půjde o okružní křižovatku propojující stávající silnici I/38 s...

V pondělí 15. listopadu 2021 byl u hlavního tahu k dálnici D1 mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem do provozu uvedený sjezd a nájezd do Pávova, stejně jako protihluková stěna. V příštím roce se bude dálniční přivaděč opravovat.

Nová protihluková stěna, která je přes kilometr dlouhá, nahradila původní stometrovou protihlukovou stěnu. 

A proč se přistoupilo k výměně stěn? „Původní stěna už nesplňovala potřebné limity. Pro větší pohodlí obyvatel Pávova proto město společně s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR investovaly dohromady 52 milionů korun na demolici staré a stavbu nové protihlukové stěny – město se podílelo částkou přesahující 17,5 milionu korun," vysvětlil Radovan Daněk, mluvčí jihlavské radnice.

Protihluková stěna je hotová a sjezd v Pávově už slouží řidičům. Přivaděč příští rok čekají opravy

V pondělí 15. listopadu byl u hlavního tahu k dálnici D1 mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem do provozu uvedený sjezd a nájezd do Pávova, stejně jako protihluková stěna. V příštím roce se bude dálniční přivaděč opravovat.

„Celkem se tak v roce 2021 pracovalo na téměř 15 větších opravách přibližně za 400 milionů korun bez DPH," vyčíslil závěrem Martin Buček. 

Ohodnoť článek

Foto Ředitelství silnic a dálnic

Štítky ŘSD, doprava, oprava, investice, stavba

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.