Čilý stavební ruch nyní panuje na stavbě jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu. Na něm se v rámci možností daných klimatickými a technologickými podmínkami pracovalo přes celou zimu, práce na 4124 metrů dlouhé hlavní trase nabírají na dynamice s příchodem jara.
V těchto dnech se pracuje již na všech sedmi mostních objektech v trase silnice I/38, které svojí délkou tvoří čtvrtinu délky hlavní trasy obchvatu. Stavebně nejdále je most přes Stříbrný potok a polní cestu, kde stojí již všechny pilíře a obě opěry mostu a probíhá armování, bednění a betonáž jejich závěrných zdí.
„Připravují se základy pro podpůrnou skruž, aby se po jejím vybudování mohlo přistoupit k betonáži hlavní nosné konstrukce prvních polí mostu. Celá nosná konstrukce by měla být kompletně hotová na podzim tohoto roku. Paralelně samozřejmě probíhají i terénní práce spojené s výstavbou tohoto mostního objektu vedeného jako SO 210,“ inormoval Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).
Nejdelším ze sedmi mostních objektů bude téměř 300 metrů dlouhý most přes řeku Šlapanku a trať ČD Jihlava-H. Brod (SO 206). Zde probíhá armování, bednění a betonáže dříků pilířů a jejich hlavic. „Současně se pracuje na založení opěry mostní opěry OP8. Aby bylo možné založit a následně vystavět pilíř mostu mezi náspem železniční trati a břehem Šlapanky, bylo nutné místo zpřístupnit pomocí provizorního mostu a komunikace,“ dodává Buček.
Nejzajímavější práce aktuálně probíhají na mostě přes trať ČD Praha-Havlíčkův Brod-Brno, řeku Sázavu a trať ČD H. Brod-Chotěboř (SO 201), který je současně druhým nejdelším mostem v trase obchvatu. Mezi náspem železniční trati na Chotěboř a břehem řeky Sázavy probíhá výstavba provizorní komunikace. Následovat bude provizorní mostní konstrukce. Ty zpřístupní místo výstavby pilířů na pravém břehu Sázavy.
„I zde probíhá armování, bednění a betonáže základů, armování, bednění a betonáže dříků pilířů. Za koordinované výluky tratě Praha- Brno byla koncem loňského týdne dokončena stavba podpůrné skruže nad železniční tratí, to jest mezi pilíři P7 a P8. Technickou zajímavostí je, že po vybetonování hlavní nosné konstrukce mostního pole nad tratí, bude tato o 2 metry výše než na sousedních polích. 1600 tun vážící konstrukci tak bude třeba postupně snést o 2 metry níže a umístit na pilíře,“ popisuje za ŘSD Martin Buček.
Snesení pomocí speciálních jeřábů umístěných na pilířích je plánováno na podzim tohoto roku za opětovné výluky provozu na železniční trati. Celý proces by měl trvat přibližně týden.
Pokud jde o komunikace, tady probíhají práce na stavebních objektech, kde nevzniká přebytek zeminy. Ke konci března se jedná o 5 objektů, z nichž za zmínku stojí zahájení výstavby okružní křižovatky Havlíčkův Brod jih, kde již proběhla skrývka ornice v celém rozsahu stavebního objektu a doprava po silnici I/38 byla v polovině března převedena na provizorní komunikaci.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.