pátek 26. února 2021 Dorota

FOTO: Práce na jihovýchodním obchvatu Havlíčkova Brodu pokračují i přes zdržení

Bezesporu k největší investiční akci Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) na Vysočině aktuálně patří patří stavba jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu. Zhotovitel, kterým je konsorcium firem, Strabag-M-Silnice-Porr, se stavbu zavázal zhotovit dle projektové dokumentace za 1,598 miliardy korun bez DPH.

K základním požadavkům projektu a výstavby patří dosažení parametrů silnice I. třídy, bezkolizní křížení s železničními tratěmi a vodotečemi a zachování stávajících dopravních spojení a propojení nové komunikace na stávající funkční dopravní systém.

„Díky členitému terénu a uvedeným požadavkům kladených na budovanou komunikaci je v hlavní trase plánovaného obchvatu dlouhého 4 124 metrů 11 mostních objektů (včetně podchodu pro pěší). Délka všech mostních objektů je 1004 metrů, téměř ¼ celkové délky, což svým způsobem také tuto liniovou stavbu charakterizuje. Mosty překonávají 3 toky (Stříbrný potok. Šlapanku a Sázavu) a také 3 železniční tratě,“ popisuje za ŘSD Martin Buček.

21

Řidiče na Vysočině potrápí ledovka i výtluky. Příčinou jsou výrazné změny teplot

Řidiči nejen na Vysočině se nyní mohou setkat se dvěma nepříjemnými a v mnoha případech i nebezpečnými jevy. První – náledí - souvisí s počasím, které v naší zemi panovalo během několika uplynulých dní. A hlavně s aktuálním oteplováním. Řidiči...

Na stavbě obchvatu pokračují práce i přes zimní období a jejich rozsah se samozřejmě odvíjí od aktuálního počasí. Dokončena byla provizorní komunikace na silnici I/38 v ulici Jihlavská, kde bude u Highland sportu provedeno napojení obchvatu na stávající komunikaci I/38. Za tímto účelem zde vyroste nová okružní křižovatka. „Práce na ní se zahájí, jakmile to počasí dovolí, což by mohlo být již v průběhu března. Aby byla zachována maximální plynulost dopravy během výstavby okružní křižovatky, bude provoz v tomto úseku převeden právě na zmiňovanou provizorní komunikaci,“ dodává Buček.

Práce zdržely dvě ekologické zátěže 

V průběhu této zimy se pracuje rovněž na třech mostních objektech (například v údolí Sázavy, Stříbrného potoka), kde se realizují technologie, které lze provádět s ohledem na aktuální meteorologické podmínky. Probíhají práce na výstavbě mostních pilířů a opěr a přípravné zemní práce právě v místech výstavby dalších mostů v hlavní trase obchvatu. „I v teplotách hluboce pod bodem mrazu jsme kompletovali ocelové betonářské výztuže (armování) a stavíme bednění před betonáží, která bude následovat, jakmile to podmínky dovolí,“ řekl Buček.

Dopravní plány na rok 2021: Kde všude na Vysočině se bude pracovat a opravovat?

V roce 2020 se na Vysočině opravilo téměř 30 kilometrů silnici I. třídy, konkrétně to bylo 26,2 kilometru. Nezahálelo se ani na dálnici D1, kde se pracovalo na čtyřech modernizovaných úsecích. Jaké jsou plány Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v...

Ani tato stavba se však neobešla bez komplikací. V loňském roce zdržela výstavbu likvidace dvou starých ekologických zátěží nalezených v trase stavby, šlo o ropné látky a azbest, a k tomu byl zjištěný nadlimitní obsah arsenu v půdě, který se zde přirozeně vyskytuje, a s jehož výskytem se bylo třeba vypořádat zejména s ohledem na manipulaci se zeminou a bezpečnost práce a ochranu zdraví. „V tomto roce by již nemělo nic bránit tomu, aby výstavba probíhala naplno c cílem maximálně eliminovat zdržení z roku 2020,“ věří Martin Buček.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Ředitelství silnic a dálnic | Zdroj Ředitelství silnic a dálnic

Štítky obchvat, JV, Havlíčklv Brod, doprava, stavba

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.