Koncem května se zástupci magistrátu sešli s obyvateli Hosova, aby je seznámili s novým návrhem, jak se tato místní část krajského města promění. Obyvatelé měli také možnost otevřít další témata, která chtěli řešit.
Současné pole by mohlo v budoucnu sloužit k výstavbě rodinných domů a rekreačního centra. Na parcely se vejde devět domků moderního vesnického stylu s regulovanou výškou. Urbanistická studie počítá s propojením nové obytné zóny jak se stávající částí obce, tak i s plánovanou obchodní zónou, a to prostřednictvím pěších tras. V obchodní části by měly vzniknout například kavárna, restaurace a dětské centrum s trampolínami či prolékačkami. Bude tam parkoviště pro zákazníky i napojení na silnici vedoucí na Pelhřimov.
Právě frekventovaná silnice, na které je i radar hlídající dodržování maximální povolené rychlosti 70 kilometrů v hodině, dělá místním vrásky na čele. Denně tam projede dvaadvacet tisíc aut, v ranní a odpolední špičce musí řidič údajně stát i čtvrt hodiny, než může na silnici najet. Chtějí řešení. Náměstek primátora Petr Piáček (ODS + KDU-ČSL) však reagoval slovy, že jde o krajskou silnici. „Kraji nezbyde, než se zabývat studií týkající se rozšíření na tři pruhy,“ usoudil. To bude potřeba také v kontextu rozšiřování obchodní zóny Aventin, plánované úpravy nedaleké křižovatky u benzinové stanice nebudou všelékem.
Obyvatelé Hosova vznesli k představené studii několik dotazů. Jednou z řešených otázek byl výškový rozdíl mezi silnicí a terénem, kde se bude navržená zóna stavět. „Spád souběžné komunikace respektuje spád Pelhřimovské. Objekty budou jakoby zakopány,“ ujasnil architekt Jaroslav Huňáček. Lidé se ptali také na budoucnost autobazaru. Na stávajícím místě, kde byl v pronájmu, už nebude. Zatím však není jisté, jestli ho čeká přesunutí nebo zrušení.
Místní pak kvitovali plány na revitalizaci staré císařské cesty, jsou ochotní do projektu investovat peníze z rozpočtu, který mají. Zástupci města se s nimi ale chtějí na místě sejít a probrat další postup. „Chystá se propojení Jihlavy s Kostelcem cyklostezkou. Jedna varianta je přes Hosov, druhá přes Rantířov a shodli jsme se, že obě cesty jsou fajn,“ podělil se s místními o plány do budoucna Piáček.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám