Jihlavské autobusové nádraží za jeden týden odbaví průměrně 218 300 cestujících. A asi jen málokdo z nich se někdy pozastavil nad tím, proč na nádraží chybí nástupiště s pořadovým číslem 4 a 14. Řada lidí to dost možná ani neví. Naše redakce se kvůli této anomálii obrátila na společnost Icom transport, která nádraží vlastní, s otázkou, proč tomu tak je.
„Je to záhada, na kterou ze současných zaměstnanců nezná nikdo odpověď,“ řekl referent společnosti Icom transport Petr Král.
Aby byla číselná řada nástupišť kompletní, tak se nabízí všechna nástupiště přečíslovat. O tom ale firma zatím nepřemýšlela. „Změny v nástupištích jsme nicméně nerealizovali, neboť jsou na jednotlivá uspořádání naši cestující dlouhodobě zvyklí,“ dodal Petr Král.
Na jihlavském nádraží je aktuálně 31 nástupišť. Většina je pro přehlednost označená číslem, ta jdou chronologicky. Mezi nástupišti jsou i ta, co kromě čísla nesou označení písmenem A. „Písmenem A byla v minulosti označená stanoviště, odkud vyjížděly posilové spoje. Dnes se již používají jako každé jiné. Pouze například u spojů na Brno se rozlišuje 15 a 15A podle toho, zda jde o zastávkově více frekventované, nebo zrychlené autobusy,“ vysvětluje Král.
Společnost Icom transport vede statistiky třeba o tom, které nástupiště je nejvíce frekventované. Podle Krále „vede“ číslo 26, kde se průměrně denně odbaví 567 cestujících. „Statistiky se tedy týkají pouze spojů Icom transport a Trado Bus. K dalším statistikám - za celý týden pak naše autobusy z Jihlavy odváží v průměru 218 380 cestujících. Nejméně využívanými nástupišti jsou čísla 2 a 5, která aktuálně nemají přiděleny žádné spoje. Z těch obsluhujících jsou to pak čísla 1 a 11,“ řekl Petr Král.
Jednou z cestujících, která si nevšimla toho, že na jihlavském nádraží chybí „čtyřka“ a „čtrnáctka“, je Miroslava Janečková, která jezdí do krajského města Vysočiny za prací. „Vidíte, to slyším poprvé. A koukám, že čísla fakt chybí. A zrovna čtyřka, moje oblíbené číslo. Kdoví, proč tomu tak je. Třeba kdyby chyběla třináctka, tak to pochopím, ale čtyřka a čtrnáctka?“ řekla redakci Drbny Miroslava Janečková, která se na nádraží pohybuje zhruba dvakrát do týdne.
Jihlavské autobusové nádraží, tedy konkrétně zázemí pro cestující, prošlo vloni na podzim rozsáhlou rekonstrukcí. Nová je hala pro cestující, zázemí pro zaměstnance a dispečinku, lepších prostor se dočkali také řidiči, kteří využívají služby tamní ubytovny. Zásadní proměnou prošlo občerstvení, které se proměnilo v útulnou kavárnu.
Čtvrtek, 9. listopadu 2023, 14:14
Jihlavské autobusové nádraží prošlo rozsáhlou rekonstrukcí. A dnes se otevřelo veřejnosti. Rekonstrukce nádražní budovy stála 20 milionů korun a trvala tři měsíce. Nová je hala pro cestující, zázemí pro zaměstnance a dispečinku, lepších prostor se...
Rekonstrukce nádražní budovy stála 20 milionů korun a trvala tři měsíce. Zmíněná kavárna se nachází v přízemí, je tedy lidem lépe přístupná. „Chtěli jsme navázat spolupráci s nějakým fastfoodovým řetězcem, nakonec nám ale do konceptu nejlépe zapadla společnost Lapek. Občerstvení se, myslím, velmi povedlo,“ pochvalovala si během otevření nových prostor předsedkyně představenstva Icom transport Kateřina Kratochvílová. Zmodernizovaná hala se cestujícím otevřela 9. listopadu 2023.
Na autobusovém nádraží denně zastaví 600 spojů. „Nejvíce autobusů zde zastaví v pátek,“ zmínil Miroslav Bartoška, ředitel autobusové dopravy. Jejich počet za uplynulých deset let vzrostl asi o 20 procent. Podle Kratochvílové je nádraží v Jihlavě největší, které společnost vlastní.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
jednoduše v dobách CSAD někdo ztratil šablonu pro nástřik číslovky 4 proto chybí 4,14, tak tyto čísla vynechali asi bylo lehčí přečíslovat spoje než vyrobit novou šablonu
Pro chybějící 14-ku se nabízí vysvětlení. Hned za 13 je stání sice udělané, ale neosazené. Je možné, že tam dřív bylo, ale zrušilo se, aby tam byl na konci řady lepší průjezd
Občerstvení je o víkendu zavřené, okénko Vietnamců, kteří měli otevřeno pořád a teplý smažák v housce, je rozbourané a nové sezení v hale je velmi špatné, ale asi bylo levné, že - jednak studí, to je na nastydnutí zvlášť v zimě, to dřevěné nedělalo, jednak je bez opěradla, což je dost nepohodlné a jednak je na spodní části celé špinavé od bot, na té černé je to hodně vidět a vypadá to tak zralé akorát na vyhození, měly to být normální dřevěné lavičky, které nevedou až na zem.