Počasí dnes13 °C, zítra10 °C
Pátek 1. listopadu 2024  |  Svátek má Felix
Bez reklam

Letošní zima byla nejdražší za posledních deset let. V Jihlavě na údržbu padlo 886 tun posypové soli

Od začátku loňského listopadu do konce letošního března probíhala na silnicích a chodnících ve vlastnictvích města Jihlavy zimní údržba. Služby města Jihlavy (SMJ) udržovaly celkem 300 kilometrů silnic a 200 kilometrů chodníků. Na zimní údržbu bylo operativně připraveno nastoupit do práce až 30 pracovníků.

Zimní údržba probíhala podle pořadí I. až IV. v důležitosti. 

„Technologie posypu se řídila metodickým návodem k zabezpečení sjízdnosti místních komunikací v zimním období. Schody, přechody pro chodce a veřejné cesty, které nešlo ošetřit strojně, se posypávaly ručně. Na vytipovaná místa se umístilo 150 kusů plastových kontejnerů s posypovým materiálem," informoval Martin Málek, mluvčí SMJ. 

Na zimní údržbu bylo operativně připraveno nastoupit do práce až 30 pracovníků.

Při zimní údržbě se spotřebovalo 886 tun soli, 387 tun písku, 425 tun drti a 80 430 litrů solanky. Nebyla to větší spotřeba posypového materiálu oproti loňskému roku, který byl na zimní údržbu také velmi náročný. Jenže díky výraznému zvýšení cen pohonných hmot, energií a materiálu na zimní posyp, tak byla letošní zima nejdražší za posledních deset let.

Uplynulá zimní údržba začala už v polovině října a skončila až začátkem dubna. „Dalo by se tedy říci, že zimní období trvalo bezmála sedm měsíců. Nejdražší údržba a nejvíce posypového materiálu se vysypalo v prosinci. Zimní údržba v tomto měsíci stála 3 813 859 korun. Následoval měsíc leden a únor. Náročný byl velký spad sněhu během několika hodin a s tím spojené kalamitní situace. Vyhláška zakazuje používat jako posypový materiál sůl, protože poškozuje inženýrské sítě a negativně působí na zeleň. Zimní údržbě tak dělala velké starosti tvorba náledí a následného tání před den. Bylo velmi složité najít kombinaci posypového materiálu, aby byl účinný. Letos nám stejně jako vloni, doznívající zima narušila i začátek jarního blokového čištění místních komunikací," dodává mluvčí Málek. 

Do práce už ve tři ráno

Dispečink zimní údržby mnohdy fungoval nepřetržitě 24 hodin. Dispečeři museli opakovaně při hustém sněžení povolávat pracovníky již na třetí hodinu ranní do práce. Jedině tak bylo možné udržet páteřní komunikace ve městě sjízdné. Letošní průběh zimy byl opět z dlouhodobého hlediska nadprůměrný.

„Celkem stála zimní údržba místních komunikací 9 472 976 korun bez DPH. Narůst je tak o 365 tisíc korun vyšší jako v loňském roce," vyčíslil Martin Málek. 

Ohodnoť článek

Foto Lenka Dvořáková | Zdroj Služby města Jihlavy

Štítky zima, údržba, ulice, silnice, posyp, SMJ, Jihlava

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Letošní zima byla nejdražší za posledních deset let. V Jihlavě na údržbu padlo 886 tun posypové soli | Jihlavsko | Z kraje | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.