K poslednímu únoru skončil v Kraji Vysočina provoz vlastní informační covid linky. Dotazy lidem zodpovídala téměř čtyřicítka operátorů. Od dnešního dne je možné stále využívat centrální informační linku zřizovanou ministerstvem zdravotnictví 1221.
„Našich 38 operátorů téměř dva roky pomáhalo veřejnosti s dotazy k pandemii covid-19, zprostředkovávalo registrace a objednávání na očkování i testování na covid, podávalo vysvětlení k aktuálním epidemiologickým opatřením nejen na území ČR. Operátoři pod hlavičkou Kraje Vysočina a ve spolupráci s Krajskou hygienickou stanicí Kraje Vysočina vyřídili 230 tisíc hovorů a odpověděli na desetitisíce e-mailů. Kromě veřejnosti byl náš informační tým pravou rukou odběrových míst, laboratoří i praktických lékařů, pro které zajišťoval technickou a konzultační podporu vlastních informačních systémům, které v rámci regionu umožňují objednávání na testování, rozesílání SMS s jeho výsledky, a vydávání potvrzení o výsledku vyšetření,“ uvedl hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek. Vysočina byla jediným krajem, který linku provozoval takto kontinuálně v rekordně dlouhém čase.
Pokud ale i nadále máte dotaz ohledně onemocnění covid-19 nebo třeba tápete v aktuálních epidemiologických nařízeních, pak budete od dnešního dne ze stávajících čísel covid linky přesměrováni formou automatické volby na informační linky jednotlivých nemocnic.
„Pro obecné dotazy je možné stále využívat centrální informační linku zřizovanou ministerstvem zdravotnictví 1221. Pro technické dotazy týkající se krajského objednávkového a rezervačního systému na odběry lze využít e-mailovou adresu odbery@kr-vysocina.cz," jmenuje Klára Jiráková z krajského odboru informatiky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.