<

Aktuálně

VIDEO: Dukla v Horácké aréně překonala Vsetín. Hru přerušil planý poplach a blackout více...

Skvělá spolupráce IZS v Jihlavě. Pro mladou ženu museli přijet hasiči se žebříkem více...

Mladá maminka má na měsíc dva a půl tisíce korun, potřebuje pro dceru pediatra více...

Revoluční plamen se v Jihlavě rozhořel později. I zde aktivisté zakládali Občanské fórum více...

Významná firma zavře v březnu 2026 závod v Havlíčkově Brodě, je tam 200 zaměstnanců více...

Češi investují do aut svých otců, zamilovali si socialistické modely

Tisková zpráva

Kdo by pokládal staré vozy značky Škoda za bezcenný kus šrotu, velmi by se mýlil. Modely 105 nebo 120 znovu ožívají jako youngtimery a je o ně nebývalý zájem. Brázdily sice silnice ještě nedávno, ale dnes hodnota zachovalých kusů zase stoupá a kupců přibývá. Vyplývá to ze statistik nové služby Mototechna Classic, jež se na prodej investičních vozů specializuje. Podle Stanislava Gálika, ředitele inovační laboratoře AuresLab, která službu vyvinula pro síť AAA AUTO, se od jejího jarního spuštění prodalo přes padesát veteránů.

„Vzhledem k tomu, že nabízíme pouze vozy s reálným investičním potenciálem, které jsou extrémně zachovalé a s nízkým nájezdem, jedná se o velmi slušné číslo,“ říká Stanislav Gálik. Prodejům Mototechny Classic vévodí vozy bývalého východního bloku, které tvoří zhruba 70 procent. Nejvíce prodaných veteránů jsou škodovky, hlavně modely 100, 105, 120 nebo Favorit. V závěsu jsou pak další auta bývalého východního bloku – VAZ 2101 nebo VAZ 2103, tedy legendární „žigulíky“.

„K těmto vozům má spousta zákazníků nostalgický vztah, zároveň ale daná auta představují dobrý potenciál zhodnocení počáteční investice,“ říká Stanislav Gálik. Například Škoda 105 ještě před 5 lety stála 30 tisíc korun, dnes je cena zachovalého kousku 80 tisíc a víc. A zhodnocení se očekává i od dalších youngtimerů, které dnes ještě ani nedosahují „veteránských“ 30 let stáří.

Zájem však nebudí pouze socialistické vozy, díky Mototechně Classic už si našlo nové majitele i několik německých a amerických klasik. Zákazníci se mohou pyšnit Fordy Mustang, Ranchero nebo Thunderbird, popřípadě Volkswagenem Golf či Mercedes-Benzem CL500. Přes Mototechnu Classic se za 400 tisíc korun prodala také Lancia Kappa po bývalém prezidentovi Václavu Havlovi. 

Řada Čechů skryté klenoty ze svých garáží a stodol též zkouší zpeněžit. U veteránů je však výkupní síto mnohem jemnější než u běžných vozů. „Chceme nabízet jen skutečně zachovalá auta s potenciálem růstu hodnoty, takže vykupujeme zhruba jedno z deseti,“ vysvětluje Gálik. To se týká i kusů, které sice ještě věkem veterány nejsou, ale díky extrémně nízkým nájezdům mají investiční potenciál vysoký. 

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky auto, AAA Auto, historie, AURES Holdings a.s., Stanislav Gálik, Východní blok, Václav Havel, Favorit

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.