Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 22. října 2018, 20:41
V průběhu listopadu si musí každý obyvatel Helenína vyměnit občanský průkaz. Důvodem je to, že se Helenín nově stal částí města Jihlavy. Rozhodli o tom jihlavští zastupitelé. Tímto jejich krokem nyní Helenín stojí rovnocenně vedle ostatních jihlavských částí.
Zřízením nové části města však dochází ke změně všech adres a obyvatelé Helenína si musí nechat změnit adresu trvalého pobytu v občanských průkazech. Správní odbor magistrátu města bude vyměňovat občanské průkazy za nové v průběhu celého listopadu.
„Změna adresy nezpůsobuje neplatnost dokladů, ale zakládá povinnost obyvatelům vyměnit si občanský průkaz,“ uvedl vedoucí městského správního odboru Jan Vystrčil.
Údaje jako název ulice, číslo popisné, orientační nebo evidenční zůstanou v dokladu zachovány, změna se bude týkat pouze názvu části obce. „Změna povinného údaje v občanském průkazu je prováděna Magistrátem města Jihlavy zdarma,“ doplnil Jan Vystrčil. Obyvatelé Helenína dostanou občanské průkazy nového typu s čipem.
Cestovní pasy ani řidičské průkazy se měnit nemusí, jelikož v nich není adresa trvalého pobytu uvedena. „Změnu není nutné nahlašovat ani na oddělení odpadového hospodářství odboru životního prostředí jihlavského magistrátu,“ uvedla dále za tiskové oddělení jihlavské radnice Aneta Hrdličková.
Nahlásit změnu adresy však musí podnikatelé, kteří mají v nově vzniklé části města provozovnu. Živnostenská oprávnění podnikatelů v platnosti zůstávají.
„K výměně občanského průkazu budou obyvatelé potřebovat pouze svůj současný doklad. Nový dostanou nejpozději do jednoho měsíce, obvykle ale bývá připraven přibližně za dva týdny,“ sdělil Jan Vystrčil.
Průkaz totožnosti si lidé mohou vyměnit na jihlavském magistrátu, konkrétně na pracovišti občanských průkazů, které se nachází ve třetím patře při vstupu z Hluboké ulice.
„Na webu města je možné se prostřednictvím služby WebCall vyhnout případnému čekání ve frontě na odbavení a zarezervovat si konkrétní termín, kdy budete obslouženi. Na titulní stránce webu města na adrese lze vyhledat v Nabídce témat složku Osobní doklady, dále Občanské průkazy a Objednávání v systému WebCall a postupovat dle uvedeného návodu,“ doplnila závěrem Aneta Hrdličková.