Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Do práce na kole jezdilo během celého května skoro sedm stovek Jihlavanů

Celkem 178 firemních týmů z Jihlavy se zúčastnilo celorepublikové kampaně a soutěže Do práce na kole. Krajské město Vysočiny se do této kampaně na podporu cyklodopravy zapojilo již po šesté jako jedno z 30 měst a organizace se opět ujal spolek Sliby – Chyby, a to s podporou Statutárního města Jihlavy.

Cílem akce Do práce na kole je motivovat co nejvíce lidí, aby používali pravidelně jako dopravní prostředek jízdní kolo nebo jakoukoli jinou bezmotorovou formu dopravy, včetně běhu a chůze. Kampaň je zaměřena na společnosti a jejich zaměstnance, snahou je i působit na zaměstnavatele, aby svým dojíždějícím zaměstnancům zlepšovali potřebné zázemí, jako jsou stojany, sprchy či šatny.

V Jihlavě se kampaň Do práce na kole pořádala v rámci projektu Jihlava [ne]jede, který se zabývá plánem udržitelné městské mobility. „Letošním mottem celonárodní kampaně bylo „Zachraň město“, což platilo pro Jihlavu dvojnásob, jelikož je uzavřený Brněnský most a tisíce automobilů denně jezdí po náhradních objízdných trasách městem. Možná i to motivovalo některé nové „šlapáče“ a Jihlava se letos opět stala nejúspěšnějším krajským městem v přepočtu účastníků na počet obyvatel,“ uvedl za organizátory Jirka Holoubek.

V průběhu soutěžního měsíce května se pro účastníky konaly také akce „na triko“. Tentokrát cyklisté jezdili ve žlutém triku, které bylo současně volnou vstupenkou v Jihlavě například na cyklocestovatelskou přednášku, tradiční koncert v rámci Jihlavské 24 MTB, na filmové promítání do kina Dukla nebo v závěru května na relaxaci do Vodního ráje.

Žlutá „záchranářská“ trika pak v úterý 5. června doslova zaplavila Parkán u Brány Matky Boží, kde se konala závěrečná akce spojená s vyhlášením výsledků a předáváním cen. Celkem 113 týmů a 436 jednotlivců dosáhlo na požadovanou hranici 66 % v pravidelnosti. Hlavní cenou v kategorii pravidelnosti jednotlivců bylo jízdní kolo od Kraje Vysočina, pro vítězný tým pak byly připraveny kávovary od společnosti Bosch Diesel.

Mezi losovanými cenami byl ale i cyklozájezd nebo poukazy na nákup cyklozboží. Oceněny byly ale i výkonnostní individuální kategorie, kde mezi muži byl největší nájezd 2 727 kilometrů, a nejlepší z žen najezdila 1474 kilometrů. Nejpočetnější účast měla již tradičně společnost Bosch Diesel s 272 účastníky, na dalších místech se umístila Nemocnice Jihlava, KB pojišťovna, společnost GLS a Magistrát města Jihlavy s 21 účastníky.

Chtěli bychom také poděkovat všem účinkujícím na závěrečné akci, klukům z uskupení Urban Sense a jihlavské Urban Sense Academy za dech beroucí ukázky parkouru a Markovi Pochtiolovi, čerstvému juniorskému mistru Evropy v bike trialu, který jako rodák od Přibyslavi reprezentuje nejen Českou republiku ale i Vysočinu, předvedl svoji precizní exhibici a poměřil svoje dovednosti s parkouristy. Díky ale v první řadě všem aktivním účastníkům, kteří přijali výzvu a i těm potenciálně novým můžeme snad slíbit, že za rok zase zasoutěžíme,“ doplnil Petr Stejskal.

Tisková zpráva | Foto Magistrát města Jihlavy

Štítky Do práce na kole, projekt, kolo, doprava, Jihlava, Kraj Vysočina, Robert Bosch GmbH, Petr Stejskal, General Logistics Systems, Lékárenský komplex Jihlava, Evropa, Česko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Do práce na kole jezdilo během celého května skoro sedm stovek Jihlavanů | Společnost | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.