Počasí dnes9 °C, zítra8 °C
Úterý 16. dubna 2024  |  Svátek má Irena
Bez reklam

Ježíšek opět předvedl nadlidský výkon. V Čechách rozdal 47 tisíc tun dárků

Nikdo neví, jak vypadá, odkud přichází a vůbec jak stíhá během 24. prosince obdarovat miliony lidí. Řeč je o Ježíškovi, který o letošních Vánocích obdaroval přesně 10 546 120 Čechů. Ve výsledku mu tak na každého z nás stačilo 0,008192 sekundy, což určitě uznáte, že je nadlidský výkon. Díky datovým novinářům projektu Česko v datech můžeme nahlédnout pod pokličku jeho letošního nadělování.

Nakoupit dárky pro všechny není něčím levným. „Průměrná cena jednoho dárku v roce 2015 byla 850 Kč, což přestavuje nárůst o 50 Kč oproti předchozím Vánocům,” říká Simona Kijonková, zakladatelka projektu Zásilkovna.cz. Když tedy vynásobíme průměrnou cenu dárku počtem obyvatel, dostaneme se na závratných 8 953 655 880 korun

Kapitolou samou pro sebe je váha všech nadělených dárků. „Během roku je průměrná váha balíčku cca 6,5 kg, v prosinci se pak snižuje na 4,5 kg. Jedná se o váhy zasílaných balíčků, které si zákazníci objednali z e-shopů,“ vysvětluje Daniel Mareš, jednatel DPD CZ. Dohromady to dělá přes 47 tisíc tun, což je například váha skoro tří tisíc tramvají T3.

Ač se říká, že praktické dárky nejsou úplně vhodné, stále pod vánočními stromečky převládají.„Nejčastěji nakupoval oblečení, věnoval dárkové poukazy či domácí elektroniku. Nezapomínal ale i na dětské hračky či knihy a kosmetiku,“  doplnila Anna Bezděková, senior manažerka z auditního oddělení společnosti Deloitte, která se věnuje odvětví maloobchodu a uzavřela: „Nejraději dárky vybírá prostřednictvím internetu, v obchodních domech či centrech a ve specializovaných obchodech.“

Autoři | Foto www.pixabay.com

Štítky Česko, Ježíšek, Vánoce, Simona Kijonková, Deloitte

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Ježíšek opět předvedl nadlidský výkon. V Čechách rozdal 47 tisíc tun dárků | Společnost | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.