Dnes, 19:23
Umělá inteligence (AI) se stala běžnou součástí života Čechů. Podle nejnovějšího průzkumu agentury Ipsos pro společnost Visa a Komerční banku ji dnes pravidelně využívá sedm z deseti lidí. Ještě loni to přitom byla jen polovina. Denně pracuje s AI už téměř čtvrtina populace. Vyplývá to ze studie společnosti Visa a Komerční banky.
Češi AI nejčastěji používají pro osobní činnosti (88 %), při práci (48 %) či studiu (14 %). Nejaktivnější je mladší generace ve věku 18–26 let, kde využívání dosahuje 86 %.
Bankovní zákazníci ale stále dávají v mnoha situacích přednost osobnímu kontaktu. AI by nejvíce svěřili dohled nad účtem a prevenci podvodů (42 %), zatímco řešení konfliktních situací by až 80 % dotázaných raději přenechalo lidem.
„AI pro nás není náhradou lidského kontaktu, ale nástrojem, který rozšiřuje možnosti našich bankéřů – ať už jde o rychlejší poradenství, nebo ochranu klientů před podvody,“ uvedla Jitka Haubová, členka představenstva a provozní ředitelka Komerční banky.
Visa vlastní AI využívá už přes tři dekády pro zabezpečení digitálních plateb. „Umělá inteligence nám pomáhá analyzovat data z více než 4,8 miliardy karet, aby v reálném čase odhalily podezřelé chování,“ říká Petr Polák, Country Manager Visa. Firma zároveň vidí budoucnost v tzv. nákupních agentech, respektive digitálních asistentech, kteří za uživatele dokáží nejen vybírat, ale i přímo objednávat zboží. Komerční banka zase zdůrazňuje roli AI v oblasti kybernetické bezpečnosti. Chytré systémy podle ní umožní zastavit podvodné transakce ještě dříve, než ohrozí klienty.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám