Řízením křižovatky před jihlavským supermarketem Tesco dnes skončila soutěž vysočinských dopravních policistů. Než se dostali do ostrého provozu, museli napsat testy z pravidel silničního provozu a z odborných znalostí právních předpisů, které se týkají dopravní policie. Také už za sebou měli jízdu zručnosti na polygonu.
Po jedenácté hodině dopolední není provoz v Brněnské ulici ničím výjimečný. Když se ale řidič blíží ke křižovatce, vidí blikající oranžové světlo na semaforu. Uprostřed frekventované křižovatky pak stojí regulovčík a jasnými pohyby dává najevo, kdo má zrovna jet a kdo stát. Pokud řidič tápe, pomůže si policista pohybem ruky, případně píšťalkou, a doprava nijak nekolabuje.
Po chvíli do křižovatky rozvážným krokem přijde další policista s regolkou na hlavou, dotkne se kolegy, a ten odchází. Nový regulovčík pak zapíská a začíná řídit dopravu. Má na starosti nejen auta, policejní mluvčí Dana Čírtková u této příležitosti připomíná, že se chodci často mylně domnívají, že pro ně signalizace regulovčíka neplatí. I proto stojí u přechodů další policisté.
Každý ze čtrnácti regulovčíků řídí provoz několik minut, po půl dvanácté je hotovo, semafor začíná opět fungovat a policisté hromadě odjíždějí. Zkušenost, kterou si osvěžili, se jim může hodit. Do akce musí obvykle ve chvíli, kdy jsou nefunkční semafory a při silném provozu by se křižovatka stala neprůjezdnou. „Jde zejména o ty nejfrekventovanější křižovatky na průtahu městem. Když se před lety stavěl City Park, tak policisté řídili tuto křižovatku v určitém období denně,“ vzpomíná Čírtková.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám