Počasí dnes3 °C, zítra7 °C
Pondělí 25. listopadu 2024  |  Svátek má Kateřina
Bez reklam

Češi vloni strávili mimopracovními aktivitami 61 minut denně. Nejčastěji na sociálních sítích

Češi loni strávili v pracovní době mimopracovními aktivitami průměrně 61 minut denně, což je o tři minuty více než v roce 2015. Celkem tak za den prozaháleli 163 korun, což představuje 41 175 korun ročně. Tyto částky vynaložily firmy na mzdách, aniž by byly podloženy reálnou prací. Vyplývá to z analýzy společnosti truconneXion.

Nejčastěji lidé zneužívají svůj pracovní čas zahálkou na sociálních sítích, čtením zpráv, soukromou online komunikací a nákupy. Za nárůstem promrhaného času stojí zejména chytré mobilní telefony, které co do funkčnosti a nabídky zábavy snadno nahradí klasický počítač. Zároveň nejsou zaměstnavateli obvykle centrálně spravovány. Z mobilů a tabletů se v závěru loňského roku uskutečnilo více než 60 procent mimopracovních přístupů k internetu,

„Loni firmy stálo měsíční zahálení jednoho zaměstnance v průměru 3431 korun, což v celoročním úhrnu představuje 41 175 korun. To je o 3616 korun více než v předchozím období. V průměru si tak loni každý administrativní zaměstnanec udělal bez svolení zaměstnavatele více než měsíční placenou dovolenou," uvedl Martin Hnízdil z truconneXion. Obdobná situace platí jak v podnikatelském, tak nepodnikatelském sektoru.

Počítače i chytré telefony jsou na pracovišti stále častěji vybaveny technologiemi, které umí zajistit bezpečnost firemních dat a zároveň vyhodnocovat efektivitu práce. Z firem, které se dosud zabývaly pouze správou a monitoringem počítačů, loni využívalo řešení pro správu mobilních zařízení pouze 22 procent. Letos by se měl jejich podíl zvýšit na 30 procent.

Autoři | Foto pixabay.com

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Češi vloni strávili mimopracovními aktivitami 61 minut denně. Nejčastěji na sociálních sítích | Společnost | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.