Počasí dnes8,8 °C, zítra8,8 °C
Pondělí 10. března 2025  |  Svátek má Viktorie
Bez reklam

Aktuálně

První fáze revitalizace sportovního areálu na Bedřichově je za dveřmi, vyjde na 60 milionů více...

Na Jihlavsku začne už brzy jezdit nový dopravce. Jízdní řády čeká revoluce více...

Jihlavu čeká dopravní peklo, nejhorší situace bude pro řidiče od května do září více...

Krádež u rozestavěného obchvatu Jihlavy. Z náklaďáku někdo ukradl 120 litrů nafty, zloděje teď hledá policie více...

Znojemský most bude po opravě sloužit sto let, jihlavští zastupitelé vidí šanci. Kraj Vysočina se diskuzi nebrání více...

Jak roste centrální dopravní terminál? Zájemci mohou dělníky pozorovat na kameře, jde to i zpětně

Autoři | Foto Lenka Dvořáková | Zdroj Město Jihlava

Už několik týdnů běží výstavba centrálního dopravního terminálu (CDT) v Jihlavě. Zájemci se nyní mohou na stavbu podívat z pohodlí svého domova, a to prostřednictvím webové kamery. Web také nabízí porovnat situaci na staveništi zpětně.

Časosběrná kamera je namířená na celý areál bývalého městského vlakového nádraží, jehož výpravní budova šla v polovině letošního ledna nenávratně k zemi. 

Na stavbu CDT se můžete podívat ZDE, a to i zpětně. 

„Stavaři v současnosti provádějí hrubé terénní úpravy pro budoucí propojovací komunikace. Dokončili demolici přístavby obilního sila a zahájili přípravné práce na výstavbu zárubních zdí," informovala Hana Marhanová z tiskového oddělení na jihlavské radnici. Stavba si o uplynulém víkendu vyžádala úplnou uzavírku kruhového objezdu poblíž Rozkvětu. 

Kromě toho se intenzivně pracuje na vybudování dešťové kanalizace v místě plánovaného terminálu a na vodovodním systému v prostoru blízké okružní křižovatky na ulicích Pražská a Havlíčkova.

V tuto chvíli je pevný termín prosinec tohoto roku, ale jednáme o tom, že by se termín mohl posunout už na konec září. Je to využívané nádraží, lidí ve směru od Kostelce jezdí poměrně hodně. 

Petr Ryška (ODS + KDU-ČSL)

„V nejbližších týdnech stavebníci plánují zahájení výstavby kabelovodu a přeložek inženýrských sítí. Současně budou pokračovat práce na realizaci zárubních zdí, kanalizace a vodovodu," doplnila Marhanová. 

Vlaky budou zpět možná už na konci září 

Jak na začátku února informoval jihlavský magistrát, vlaky by mohly opět zastavovat na městském vlakovém nádraží už na konci letošního září. Termín kompletního dokončení modernizace však zůstává na jaro příštího roku. 

Jak již bylo zmíněno, nádražní budova z roku 1887 už je minulostí a na nádraží nyní panuje čilý stavební ruch. Vlaky by tam mohly opět zastavovat dříve, než se předpokládalo. „V tuto chvíli je pevný termín prosinec tohoto roku, ale jednáme o tom, že by se termín mohl posunout už na konec září. Je to využívané nádraží, lidí ve směru od Kostelce jezdí poměrně hodně,“ vysvětlil primátor Petr Ryška (ODS + KDU-ČSL). Lidé nyní využívají hlavní nádraží nebo zastávku ve Starých Horách.

FOTO: Dílo je dokonáno. Po budově městského nádraží v Jihlavě zbyla po týdnu jen hromada suti

Přesně před týdnem byla v Jihlavě v prostoru městského vlakového nádraží zahájena demolice historické výpravní budovy z roku 1887. Dnes už je na staveništi jen hromada suti. Rekonstrukce nejen této budovy souvisí s výstavbou centrálního dopravního...

Městská hromadná doprava nebo linkové autobusy však zatím k nádražní budově jezdit nebudou. „Cestující budou muset kousek dojít. MHD i linkové autobusy tam začnou plnohodnotně jezdit až od května, června příštího roku,“ řekl primátor s tím, že se budou budovat silnice i kruhový objezd, radnice by chtěla v lokalitě položit asfalt do letošního prosince.

Rekonstrukce nádraží s celkovými investičními náklady 1,7 mld korun zahrnuje stavbu zcela nové dvoupodlažní staniční budovy a dvou nástupišť propojených podchodem.

Specialisté Skanska položí 5,6 kilometrů kolejí, instalují 15 výhybek a dodají i nový staniční zabezpečovací systém. 

Parkoviště pro 68 aut 

Nádraží, kde již nyní nezastavují vlaky, bude sloužit jako centrální dopravní terminál. Lidem umožní přestup mezi vlaky, linkovými autobusy a MHD, bude tam parkoviště pro 68 aut a vznikne nové silniční propojení s Havlíčkovou ulicí. Osobní vlaky ve stanici nezastavují od poloviny prosince 2024, kdy začal platit nový jízdní řád.

„Stanice Jihlava - město je strategicky umístěná v blízkosti centra, což nás motivovalo k ambicióznímu cíli – proměnit ji v hlavní dopravní uzel krajské metropole s potenciálem budoucího propojení s vysokorychlostní tratí mezi Prahou a Brnem. Zúžení kolejiště nám současně umožní uvolnit plochy pro rozvoj městské infrastruktury a stavbu centrálního dopravního terminálu,“ řekl již dříve generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jak roste centrální dopravní terminál? Zájemci mohou dělníky pozorovat na kameře, jde to i zpětně | Společnost | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.