Už několik týdnů běží výstavba centrálního dopravního terminálu (CDT) v Jihlavě. Zájemci se nyní mohou na stavbu podívat z pohodlí svého domova, a to prostřednictvím webové kamery. Web také nabízí porovnat situaci na staveništi zpětně.
Časosběrná kamera je namířená na celý areál bývalého městského vlakového nádraží, jehož výpravní budova šla v polovině letošního ledna nenávratně k zemi.
„Stavaři v současnosti provádějí hrubé terénní úpravy pro budoucí propojovací komunikace. Dokončili demolici přístavby obilního sila a zahájili přípravné práce na výstavbu zárubních zdí," informovala Hana Marhanová z tiskového oddělení na jihlavské radnici. Stavba si o uplynulém víkendu vyžádala úplnou uzavírku kruhového objezdu poblíž Rozkvětu.
Kromě toho se intenzivně pracuje na vybudování dešťové kanalizace v místě plánovaného terminálu a na vodovodním systému v prostoru blízké okružní křižovatky na ulicích Pražská a Havlíčkova.
V tuto chvíli je pevný termín prosinec tohoto roku, ale jednáme o tom, že by se termín mohl posunout už na konec září. Je to využívané nádraží, lidí ve směru od Kostelce jezdí poměrně hodně.
„V nejbližších týdnech stavebníci plánují zahájení výstavby kabelovodu a přeložek inženýrských sítí. Současně budou pokračovat práce na realizaci zárubních zdí, kanalizace a vodovodu," doplnila Marhanová.
Jak na začátku února informoval jihlavský magistrát, vlaky by mohly opět zastavovat na městském vlakovém nádraží už na konci letošního září. Termín kompletního dokončení modernizace však zůstává na jaro příštího roku.
Jak již bylo zmíněno, nádražní budova z roku 1887 už je minulostí a na nádraží nyní panuje čilý stavební ruch. Vlaky by tam mohly opět zastavovat dříve, než se předpokládalo. „V tuto chvíli je pevný termín prosinec tohoto roku, ale jednáme o tom, že by se termín mohl posunout už na konec září. Je to využívané nádraží, lidí ve směru od Kostelce jezdí poměrně hodně,“ vysvětlil primátor Petr Ryška (ODS + KDU-ČSL). Lidé nyní využívají hlavní nádraží nebo zastávku ve Starých Horách.
Pátek, 17. ledna 2025, 10:35
Přesně před týdnem byla v Jihlavě v prostoru městského vlakového nádraží zahájena demolice historické výpravní budovy z roku 1887. Dnes už je na staveništi jen hromada suti. Rekonstrukce nejen této budovy souvisí s výstavbou centrálního dopravního...
Městská hromadná doprava nebo linkové autobusy však zatím k nádražní budově jezdit nebudou. „Cestující budou muset kousek dojít. MHD i linkové autobusy tam začnou plnohodnotně jezdit až od května, června příštího roku,“ řekl primátor s tím, že se budou budovat silnice i kruhový objezd, radnice by chtěla v lokalitě položit asfalt do letošního prosince.
Rekonstrukce nádraží s celkovými investičními náklady 1,7 mld korun zahrnuje stavbu zcela nové dvoupodlažní staniční budovy a dvou nástupišť propojených podchodem.
Nádraží, kde již nyní nezastavují vlaky, bude sloužit jako centrální dopravní terminál. Lidem umožní přestup mezi vlaky, linkovými autobusy a MHD, bude tam parkoviště pro 68 aut a vznikne nové silniční propojení s Havlíčkovou ulicí. Osobní vlaky ve stanici nezastavují od poloviny prosince 2024, kdy začal platit nový jízdní řád.
„Stanice Jihlava - město je strategicky umístěná v blízkosti centra, což nás motivovalo k ambicióznímu cíli – proměnit ji v hlavní dopravní uzel krajské metropole s potenciálem budoucího propojení s vysokorychlostní tratí mezi Prahou a Brnem. Zúžení kolejiště nám současně umožní uvolnit plochy pro rozvoj městské infrastruktury a stavbu centrálního dopravního terminálu,“ řekl již dříve generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.