Další část trasy, která propojí město a průmyslovou zónu v Pávově, bude 565 metrů dlouhá a tři metry široká. Půjde o smíšenou stezku pro pěší a cyklisty, kteří se díky ní vyhnou frekventované Sokolovské ulici.
Trasa bude mít začátek na Bedřichově na konci ulice U Hlavního nádraží a povede údolím Drážního potoka. Jedna její větev dále povede ke garážím v přednádraží, druhá větev propustkem podejde Havlíčkovu ulici a vyústí do údolí směrem k Polenské ulici. Nové bude možné napojení na další cyklotrasy.
Městu se loni podařilo získat krajskou dotaci na projektovou dokumentaci, nyní se pokusí získat peníze ze státní kasy. „Na samotnou realizaci cyklostezky žádáme z programu IROP o dotaci 85 procent z předpokládané ceny necelých 22 milionů korun,“ potvrdil radní Petr Piáček (ODS + KDU-ČSL).
Město Jihlava dlouhodobě podporuje cyklistickou dopravu, pracuje na cyklostezkách i dalších opatřeních jako jsou cyklopruhy. Také se ve městě nabízí sdílená jízdní kola, kde radnice platí za Jihlavany prvních patnáct minut jízdy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.