Jako z vody roste Horácká multifunkční aréna. Na staveništi se začíná zřetelně rýsovat hlediště, kde bude červený beton. Ten má symbolizovat srdce celé haly.
„Zatím jde vše dle předpokladů. Dochází pouze k drobným dílčím změnám, které jsou ale v rámci velikosti projektu nevýznamné a nemají dopad do celkového termínu ani do celkové ceny realizace,“ komentoval aktuální situaci manažer výstavby arény a jihlavský radní David Beke.
Jinými slovy se stihla oproti plánu rychleji demolice, vývoz zeminy ale trval déle. „Některé aktuální činnosti jsou v předstihu jako třeba montáž prefabrikátů, malinký skluz je u monolitů,“ dodal Beke. Pokud se objeví problém, nic se neponechává náhodě, nasazení je dle Beke obrovské.
Aréna již roste do výšky a stejně roste i podpora veřejnosti, vypozoroval Beke. „Jsem přesvědčený, že po dokončení a rozběhu provozování bude na arénu většina obyvatel města i kraje pyšná a to i ti, kteří k němu měli výhrady,“ usoudil Beke.
Nijak netají, že je dobrý pocit vidět po mnoha letech reálný výsledek i jeho práce. „Dívám se dopředu, kde té práce čeká ještě mnoho,“ řekl s tím, že aktuálně se řeší dodávky vnitřního vybavení arény. V plánu je i upravit přilehlý park Smetanovy sady.
Jihlavskou Drbnu zajímalo, zdali zmíněný červený beton souvisí s klubem HC Dukla Jihlava a jestli bude jinde v hale beton také žlutý. „Není to odrazem barvy Dukly, těch důvodů je více,“ odpověděl Beke s tím, že architektonickou ideí návrhu je červený „kotel“. Bude to srdce a místo uvnitř stadionu, které pulsuje.
Středa, 28. února 2024, 18:55
S novou multifunkční arénou, jejíž stavba v Jihlavě začala minulý rok, by se měl revitalizace dočkat také přilehlý park Smetanovy sady. Zastupitelé Jihlavy se na svém včerejším zasedání shodli na uvolnění 2,5 milionu korun, které půjdou na projekt....
Beke pak připomněl souvislosti i s interiéry divadel a jejich barevností. Zmínil například Národní divadlo nebo třeba Horácké divadlo a jeho červené hlediště.
Na stavbu je nyní zrušený vjezd ulicí Tolstého, nákladní auta se vrátí, až bude zabetonovaný první strop suterénu. „Do stavební jámy, která tu je, teď není žádný vjezd pro nákladní automobily ani jinou těžkou techniku, všechno je zrušeno. Vše se musí zásobovat přes jeřáby, lidé chodí přes žebříky,“ řekl koncem března Beke.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.