Jednou z nejžádanějších destinací Čechů je v letošních předprodejích zájezdů tradičně Chorvatsko. Proti minulému roku prodejci hlásí až o 44 procent vyšší poptávku. K nárůstu podle nich částečně přispěl i vstup země do schengenského prostoru a eurozóny. Zájezdy do Chorvatska meziročně zdražily přibližně o desetinu, Češi tam nejčastěji jezdí autem. Vyplývá to z informací oslovených cestovních kanceláří a agentur.
Chorvatsko loni zažilo velký příliv turistů, v létě byl problém rezervovat si tam ubytování. Tento rok budou kapacity vyprodány dříve, některé hotely už jsou plné, řekl mluvčí cestovní kanceláře České kormidlo Aleš Kotek. „Mezi našimi klienty je o destinaci o 44 procent vyšší poptávka než loni, letos by jich tam mělo vyrazit 30 tisíc až 35 tisíc," dodal Aleš Kotek.
Prodejům zájezdů do Chorvatska se nyní daří i v cestovní kanceláři Travel Family, od začátku roku si ho koupilo více než 7 tisíc klientů, řekla oblastní manažerka pro Chorvatsko Lenka Laus. Díky vstupu země do schengenského prostoru bude podle ní cesta autem kratší asi o dvě hodiny. Výhodou je podle Laus i přijetí eura.
„Pokud se nechystáte cestovat přes Maďarsko, eurem, tedy jednou měnou, zaplatíte ve všech projíždějících zemích, v Rakousku i Slovinsku," uvedla Lenka Laus. Tento rok mají podle ní klienti velký zájem i o ubytování v mobilních domcích a kempech. Kromě Čechů do Chorvatska nejvíce jezdí Němci, Slovinci a Rakušané, doplnila.
„Dovolenou do Chorvatska si již koupilo o pětinu více klientů než v uplynulém roce," řekl mluvčí cestovní kanceláře Fischer Jan Bezděk. Mezi nejoblíbenější oblasti podle něj patří Poreč, Umag nebo Rovinj, dále Vodice, Baška Voda nebo Omiš v Severní a Střední Dalmácii.
Čedok tuto středu zahájil prodej zájezdů do Chorvatska vlakem, řekla mluvčí Kateřina Pavlíková. Spoj třetím rokem zajistí společnost RegioJet. Vlak bude jezdit do chorvatské Rijeky třikrát týdně, v úterý, pátek a neděli, a to od 16. června do konce září. Vlak cestující nabere i v Bratislavě, místo si v něm dosud zarezervovaly stovky klientů, doplnila Pavlíková. O vlakovou dopravu mají podle ní velký zájem rodiny s dětmi.
„Vlakem jezdí také klienti z regionů a nastupují tak na některé ze zastávek v blízkosti svého bydliště, nebo skupiny, jež mohou být už během jízdy pohromadě," řekla Pavlíková. Zájezdů do Chorvatska podle ní firma celkově prodala o třetinu více než ve stejném období minulého roku.
Meziročně dvojnásobnou poptávku o dovolenou v Chorvatsku letos hlásí cestovní agentura Invia, sdělila mluvčí Jiřina Ekrt Jirušková. „Tento pozitivní trend je částečně způsoben tím, že nabízíme zájezdy do Chorvatska i přes německé cestovní kanceláře, které mnohdy nabízejí výhodnější ceny," uvedla. Klienti podle ní nejčastěji jezdí například na Makarskou riviéru.
Do eurozóny a schengenského prostoru Chorvatsko vstoupilo 1. ledna tohoto roku. V návštěvnosti země Češi podle Laus pravidelně obsazují páté místo, loni jich tam bylo skoro 900 tisíc, proti roku 2019 to bylo o osm procent méně, uvedla.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.