Někde jede výroba naplno, u jiných firem jsou zaměstnanci kvůli koronaviru doma. Druhá varianta platí pro Automotive Lighting, který v průmyslové zóně Pávov vyrábí a montuje automobilová světla. O tom, zda pracovníci zůstanou doma i příští týden, rozhodne vývoj situace u největších odběratelů firmy.
Zaměstnanci firmy Marelli Automotive Lighting jsou doma již od minulého týdne, výroba a montáž světlometů kompletně stojí. Jak dlouho ještě? Vše se odvíjí od zákazníků firmy, kam patří Škoda, Mercedes nebo koncern VW. „Automobilky jsou pro nás gró, pečlivě sledujeme to, jaký vývoj nastane u nich,“ vysvětluje Petr Fous z odborové organizace ZO OS KOVO Automotive Lighting s tím, že jasněji by mělo být v průběhu tohoto týdne.
V tuto chvíli platí, že zpátky do práce mají zaměstnanci nastoupit v pondělí 6. dubna. V závislosti na odběratelích je ve hře i varianta, že by se výroba rozjela jen částečně, anebo se aktuální stav ještě prodlouží. „Zatím je tam dost otazníků. Pokud bychom ale zůstali doma i příští týden, budou snahy navýšit současných 60 % z platu,“ upozorňuje Fous.
MArelli Automotive Lighting by totiž v tom případě rád využil princip tzv. kurzarbeitu. To je dohoda mezi zaměstnancem, zaměstnavatelem a státem, na základě které stát doplácí ušlý příjem zaměstnanci, jemuž se zkrátila pracovní doba. „Jeho oficiální pravidla ještě nejsou stanovena, čekáme na manuál z Ministerstva práce a sociálních věcí. Pokud nárok bude, procenta budeme chtít určitě navýšit,“ uzavírá Petr Fous.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.