Aktuálně

Stalo se v roce 1939. Začala stavba D1, do její historie se zapsala řada kalamit více...

Zastavení a povzbuzení. U Meziříčí vznikne dálniční kaple, v místě bude i kavárna více...

Jihlava opět pojede reprezentovat do Bíliny. Hledají se malí havíři do průvodu více...

Obnova železniční trati mezi Havlíčkovým Brodem a Okrouhlicí skončí příští měsíc

Autoři

Dvouletá obnova železniční trati mezi Havlíčkovým Brodem a Okrouhlicí za více než 720 milionů korun skončí příští měsíc. V úseku měřícím přes osm kilometrů, který je součástí trati 230 směrem na Kolín, pak budou moci vlaky jezdit rychleji. Zvýší se také bezpečnost řízení provozu a kapacita dráhy, sdělil mluvčí státní Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

„Stavební práce budou ukončeny 21. listopadu,“ uvedl Illiaš. Celkové investiční náklady projektu dotovaného z evropských fondů bude správa znát příští rok, kdy bude stavba ukončena účetně. Rekonstrukce trati podle mluvčího umožní zvýšit rychlost vlaků z nynějších 75 kilometrů v hodině na 100 kilometrů u klasických souprav a pro naklápěcí vlaky až na 120 kilometrů.

Jde o další etapu modernizace trati z Brna směrem na Prahu, jež začala před pěti lety. V realizaci je podle Illiaše aktuálně ještě úsek mezi Řikonínem a Vlkovem u Tišnova. Od letošního srpna se také dělají práce za více než sto milionů na havlíčkobrodském nádraží, skončí příští rok v říjnu.

Na obnově dvojkolejné trati mezi Havlíčkovým Brodem a Okrouhlicí pracovali stavaři od loňského jara. Rekonstrukce se týkala železničního svršku a spodku, trakčního vedení, mostů a propustků i sítí pro sdělovací a zabezpečovací zařízení, zahrnovala rovněž zastávku v Perknově. Pracovníci v tomto úseku také instalovali protihlukové stěny. Dlouhodobé výluky se týkaly vždy jedné z kolejí.

Havlíčkův Brod je nejvýznamnější stanicí na trati mezi Kolínem a Brnem. Od srpna se tam podle dřívějších údajů SŽDC dělají práce, které neomezují provoz nádraží. Jde například o opravu výhybek, takzvaného zavazadlového tunelu a suterénu pod prvním nástupištěm. Příští rok tam budou dělníci postupně rekonstruovat dvě nástupiště včetně přilehlých kolejí. Výhledově správa železnic plánuje celkovou modernizaci průjezdu uzlem Havlíčkův Brod s náklady okolo 1,8 miliardy korun.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky trať, železnice, obnova, modernizace, Havlíčkův Brod, Správa železniční dopravní cesty, Kolín, Brno, Praha, Řikonín, Tišnov

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.