Aktuálně

V Lukách se v sobotu střílelo. Místní se seznámili s boji z druhé světové války více...

Chodkyně přecházela na zelenou, mladý řidič ji při odbočování přehlédl a srazil více...

Horácká multifunkční aréna bude mí LED panel pod ledem jako první na světě více...

V Jihlavě budou vyznačeny nové BUS pruhy. Částečně zůstanou třeba na Okružní ulici

Autoři | Foto Magistrát města Jihlavy

Krajské město v těchto dnech dokončuje Plán udržitelné městské mobility. Ten má za cíl udržet a případně zlepšit ve prospěch MHD poměr mezi cestujícími ve veřejné dopravě a v individuální automobilové dopravě. Aby byla MHD přitažlivá, musí být i rychlá, k tomu mohou přispět preferenční opatření MHD.

„Po dobrých zkušenostech s prvními dvěma úseky vyhrazených jízdních pruhů z roku 2015 vznikl v roce 2017 další vyhrazený jízdní pruh na ulici Okružní. V rámci rekonstrukce Brněnského mostu vzniklo také několik dočasných BUS pruhů, které zcela jednoznačně ukázaly, že se jedná o velmi efektivní způsob preference MHD,“ uvedl Karel Trojan z městského odboru dopravy.

Město tedy po částečném vyhodnocení opatření uskutečněných v souvislosti s uzavírkou Brněnského mostu rozhodlo, že na ulici Okružní zůstane větší část vyhrazených jízdních pruhů zachována a zrušen bude pouze pruh ve směru z kopce od křižovatky s ulicí Helenínskou po křižovatku s ulicí Sráznou. „Jeden nový BUS pruh zde ale vznikne, a to na komunikaci od křižovatky s ulicí Demlovou po křižovatku s ulicí Brněnskou ve směru do kopce,“ prozradil Karel Trojan.

Byly vytipovány další tři lokality, kde je možné a hlavně účelné vyhrazené jízdní pruhy zřídit. Prvním z nich je ulice Jiráskova v úseku od křižovatky s ulicí Evžena Rošického po křižovatku s ulicí U Tunelu ve směru do centra. Druhým místem je ulice Romana Havelky od sjezdu ze silnice I/38 po okružní křižovatku u Kauflandu. Třetím lokalitou je ulice Pražská.

„Ve všech případech nebude vznikem vyhrazených jízdních pruhů nikterak prostorově omezena individuální doprava,“ upozornil Karel Trojan.

Koncem letošního roku bude tedy Jihlava disponovat více než dvěma kilometry vyhrazených jízdních pruhů. Do všech BUS pruhů bude umožněn vjezd i cyklistům, takže se současně jedná i opatření pro podporu cyklistické dopravy. „Takovýmto rozsahem preference MHD se může chlubit jen málokteré srovnatelně velké evropské město,“ dokončil Trojan.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky BUS pruh, doprava, MHD, městská hromadná doprava, Jihlava, Karel Trojan, Evžen Rošický, Roman Havelka, Kaufland

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.