Jihlava hledá firmu, jež zpracuje studii pro plánované prodloužení dráhy pro městské trolejbusy o několik kilometrů do průmyslové zóny. Na elektrifikaci MHD má město šanci dostat dotaci kolem 100 milionů korun z evropských fondů.
Radnice chce uskutečnit záměr zvažovaný už před lety. „Kdysi to projektováno bylo, už je to hodně dávno. Takže se musí vypracovat nový projekt,“ řekl primátor Rudolf Chloupek. Uvedl, že jde o posílení dopravy do zóny, kde jsou i velké závody na výrobu autodílů firem Bosch Diesel a Automotive Lighting. Zajišťovat MHD v této části Jihlavy by město chtělo pomocí nového „parciálního“ typu trolejbusů, který díky baterii může určitý čas jezdit i po odpojení od trolejí.
Firmu, jež by vypracovala základní dokumentaci k rozšíření trolejové dráhy, už město jednou hledalo, ale nikdo se nepřihlásil. Nyní radnice rozhodla vypsat výběrové řízení znovu s tím, že sama osloví několik dodavatelů.
„Po určitém průzkumu trhu bylo zjištěno, že firmy, které to umějí a byly by schopné to udělat (vyprojektovat takovou dráhu), jsou v České republice tak čtyři až pět,“ zdůvodnil Chloupek změnu postupu. Doplnil, že jde o zakázku do pěti milionů korun. Město by mělo dostat dokumentaci pro územní rozhodnutí včetně propočtu nákladů na zřízení a provoz nové části trolejové tratě.
Trolejbusová doprava byla v Jihlavě zavedena v prosinci 1948. Na počtu kilometrů ujetých jihlavskou MHD se teď trolejbusy podílejí 53 procenty, zbylý díl připadá na autobusy poháněné naftou nebo stlačeným zemním plynem (CNG). Vloni nechalo město vybudovat 1,4 kilometru nového trolejového vedení ve Vrchlického ulici, v níž je i nemocnice. Šlo o investici za 18 milionů Kč.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.