Vysočina by mohla mít od roku 2019 nový systém veřejné dopravy. Krajští radní schválili vypracování dalších částí tohoto dlouho připravovaného projektu, který by měl umožnit cestujícím přesedat s jednou jízdenkou mezi vlakovými a autobusovými spoji. Hejtman Jiří Běhounek (za ČSSD) po jednání rady novinářům řekl, že Vysočina je posledním krajem, který nemá žádnou integraci dopravy. Jednání o novém systému podle něj ale nejsou jednoduchá.
„Pracuje se na tom intenzivně. Ono to není zdaleka tak jednoduché. Těch hráčů a zájmů je tam příliš mnoho,“ uvedl Běhounek.
Díky novému dopravního systému by podle něj mělo být cestování po kraji rychlejší a spoje častější. „Je jasné, že to přinese změny,“ řekl. Systém by podle Běhounka mohl začít fungovat od roku 2019, kdy by měl mít kraj nové smlouvy s dopravci. Termín jeho spuštění ale zatím nebyl stanoven.
Krajští radní mimo jiné schválili materiály týkající se standardů pro vozidla používaná ve veřejné dopravě a aplikace pro tvorbu tarifních map a kalkulátoru jízdného, což umožní řídit tarifní systém, upravovat povolené trasy nebo výši jízdného. Kalkulátor jízdného by měl být dostupný na internetu.
Hejtman uvedl, že ho mrzí, že největší města se na rozdíl od malých obcí nechtějí na novém řešení dopravy podílet finančně.
Krajská Jihlava podle mluvčího Radka Tulise nepřijala žádné rozhodnutí odmítající zapojení do systému veřejné dopravy Vysočiny, naopak má podle něj zájem o zapojení se do systému a jedná o tom. „Skutečností je, že představy města a kraje jsou v některých bodech rozdílné, ale právě jednáním se daří představy sbližovat,“ sdělil ČTK.
Krajští politici na Vysočině před lety možnost integrace veřejné dopravy odmítali. Mimo jiné říkali, že propojení železničních, autobusových a městských spojů by se v tomto venkovském kraji nevyplatilo, protože na Vysočině nejsou velká městská centra. Přípravy nynějšího projektu trvají několik let.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.