Aktuálně

VIDEO: Zpívající sestřička z jihlavské nemocnice má novou píseň o sebelásce více...

Tolstého bude zavřená déle, letní jízdní řád MHD platí až do poloviny září více...

PŘEHLED LÍDRŮ: Do voleb na Vysočině kandiduje 230 lidí. Kdo je v čele kandidátek? více...

Řidič Roveru projížděl po D1 s modrým majákem. Na policisty byl velmi arogantní více...

Vandal v Jihlavě vzal motorovku a nařízl stoletý javor. Stromu teď hrozí, že uschne více...

Řidiči kamionů na D1 parkovali, kde neměli. Od policie vyfasovali pokutu více...

ANKETA: Jihlava se domluvila s armádou, v Pístově bude výcvik aktivních záloh více...

Dálniční přivaděč může mít další dva pruhy. Vybudování by vyšlo na čtyři miliardy

Autoři | Foto Martin Singr

Uzavírka části dálničního přivaděče včetně tunelu vyvolává v Jihlavě nejrůznější ohlasy. Někteří řidiči volají po úpravě připojovacích pruhů, což by mohlo v budoucnu vyřešit rozšíření celé silnice na dvojnásobek.

Na příliš krátké připojovací pruhy poukázal instruktor v autoškole Marek Řezáč. „Je škoda, že u rekonstrukce obchvatu nedojde k prodloužení připojovacích pruhů z Jiráskové směrem k tunelu a od Vrchlického směrem k Jiráskově. Připojování především ve špičkách by bylo lepší,“ vyjádřil svůj názor. „Zkapacitnění křižovatek je součástí záměru rozšíření jihlavského obchvatu I/38 na čtyřpruh,“ reagoval ředitel vysočinského Ředitelství silnic a dálnic Aleš Kratina s tím, že studie by měla být zadaná letos na podzim.

Dálniční přivaděč by po úpravách měl mít v každém směru o pruh více a to od křižovatky s ulicí Jiráskova až ke kruhové křižovatce Ráj, kde by byla vybudovaná nová mimoúrovňová křižovatka. „Na podzim bude zadaná studie, na kterou navážou další stupně dokumentace. Nejdříve by se mohlo kopnout do země okolo roku 2033,“ odpověděl Aleš Kratina na dotaz Jihlavské Drbny.

Týden po uzavření Jihlavského tunelu: Městem jezdí o dvanáct tisíc aut denně více

Přesně před týdnem se pro řidiče na dva měsíce uzavřel Jihlavský tunel. Jihlavský magistrát má spočítané, o kolik aut se zvýšil provoz v jednotlivých ulicích a slibuje opatření, která pomohou dopravě.

Studie bude muset prověřit možnosti úprav krátkých připojovacích pruhů, mělo by to ale být reálné. „V zadání bude požadováno zkapacitnění stávajících křižovatek včetně nových sjezdů do místní části Pístov,“ připomněl Kratina požadavek, se kterým obyvatelé Pístova přišli loni na podzim a jihlavský magistrát je v jejich úsilí podpořil.

Co se ceny týká, stavební úpravy včetně druhého tunelového tubusu vyjdou v současných cenách zhruba na čtyři miliardy. Spekulovat o tom, jaké by s výstavbou byla spojená omezení na stávající trase, je však zatím předčasné.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Jihlavský tunel, dálniční přivaděč, rozšíření, čtyři pruhy, režim 2+2, ŘSD, úpravy, doprava

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.