Pondělí, 7. července 2025, 19:28
Uzavírka části dálničního přivaděče včetně tunelu vyvolává v Jihlavě nejrůznější ohlasy. Někteří řidiči volají po úpravě připojovacích pruhů, což by mohlo v budoucnu vyřešit rozšíření celé silnice na dvojnásobek.
Na příliš krátké připojovací pruhy poukázal instruktor v autoškole Marek Řezáč. „Je škoda, že u rekonstrukce obchvatu nedojde k prodloužení připojovacích pruhů z Jiráskové směrem k tunelu a od Vrchlického směrem k Jiráskově. Připojování především ve špičkách by bylo lepší,“ vyjádřil svůj názor. „Zkapacitnění křižovatek je součástí záměru rozšíření jihlavského obchvatu I/38 na čtyřpruh,“ reagoval ředitel vysočinského Ředitelství silnic a dálnic Aleš Kratina s tím, že studie by měla být zadaná letos na podzim.
Dálniční přivaděč by po úpravách měl mít v každém směru o pruh více a to od křižovatky s ulicí Jiráskova až ke kruhové křižovatce Ráj, kde by byla vybudovaná nová mimoúrovňová křižovatka. „Na podzim bude zadaná studie, na kterou navážou další stupně dokumentace. Nejdříve by se mohlo kopnout do země okolo roku 2033,“ odpověděl Aleš Kratina na dotaz Jihlavské Drbny.
Pondělí, 7. července 2025, 11:04
Přesně před týdnem se pro řidiče na dva měsíce uzavřel Jihlavský tunel. Jihlavský magistrát má spočítané, o kolik aut se zvýšil provoz v jednotlivých ulicích a slibuje opatření, která pomohou dopravě.
Studie bude muset prověřit možnosti úprav krátkých připojovacích pruhů, mělo by to ale být reálné. „V zadání bude požadováno zkapacitnění stávajících křižovatek včetně nových sjezdů do místní části Pístov,“ připomněl Kratina požadavek, se kterým obyvatelé Pístova přišli loni na podzim a jihlavský magistrát je v jejich úsilí podpořil.
Co se ceny týká, stavební úpravy včetně druhého tunelového tubusu vyjdou v současných cenách zhruba na čtyři miliardy. Spekulovat o tom, jaké by s výstavbou byla spojená omezení na stávající trase, je však zatím předčasné.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám