Aktuálně

V Havlíčkově Brodě ordinoval falešný zubař. Rodinný byznys překazila až kriminálka více...

V Křižanově zemřel kněz Josef Večeřa. Náš laskavý Josífek, vzpomínají lidé více...

VIDEO: Koupaliště Polanka v Třebíči vypadá jinak. Cílem je návrat do devadesátek více...

Řidič na přejezdu narazil do stojanu se závorou a odešel. Policie teď hledá svědky více...

Maminka z Jihlavska zemřela při nehodě. Zanechala tu manžela a tři malé děti více...

ŘSD podá nové podklady pro posouzení vlivu chystaného obchvatu Třebíče na okolí

Autoři | Foto Se svolením ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stáhne u chystaného obchvatu Třebíče dokumentaci pro posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) a podá novou. Předpokládá, že tak usnadní přípravu stavby téměř šesti kilometrů silnice první třídy, která bude důležitá i kvůli přepravě nadrozměrných dílů pro nové bloky Dukovan, novinářům to sdělil Jiří Veselý z oddělení komunikace ŘSD.

Souhlasné závazné stanovisko vydané krajským úřadem k původní dokumentaci pro EIA letos v březnu zrušilo ministerstvo životního prostředí. Od změny přípravy si ŘSD slibuje to, že stavbu bude možné začít do tří let.

Původní dokumentace pro vyhodnocení vlivů stavby na životní prostředí byla podaná podle starého stavebního zákona, což se podle ŘSD ukázalo v přípravě stavby jako značně komplikované. „Navíc, několik souběžných řízení na sebe nabalovalo zvýšené množství námitek, které ale byly do velké míry podobné," uvedl Aleš Kratina, ředitel jihlavské správy ŘSD. Nový stavební zákon zavádí proces EIA a JES (jednotné environmentální stanovisko), který je integrovaný do povolovacích řízení staveb. To znamená, že proces EIA a JES se nestává samostatným řízením, ale je součástí řízení o povolení stavby. V tomto případě je možné vypořádat námitky efektivně pomocí jednostupňového řízení, uvedlo ředitelství.

Obchvat v Třebíči, vizualizace. Zdroj: ŘSD

ŘSD teď nechá původní dokumentaci aktualizovat a znovu ji podá. „S vydáním souhlasného rozhodnutí je počítáno v prvním pololetí příštího roku, se zahájením stavby pak nejpozději v prvním pololetí 2028," uvedl Kratina.

Náklady na vybudování obchvatu Třebíče předpokládá ŘSD okolo 4,2 miliardy korun bez DPH. Na trase bude osm mostů, tunel, tři mimoúrovňové a tři okružní křižovatky a protihlukové stěny. Podrobnosti jsou na webu ŘSD.

Silnice I/23 propojuje přes Vysočinu Jihočeský a Jihomoravský kraj. V Třebíči s 34.000 obyvateli tento hlavní tah prochází středem města.

Obchvat Třebíče je důležitý pro obyvatele a pro plynulost a bezpečnost dopravy. Zároveň to bude jeden z klíčových úseků trasy pro přepravu nadrozměrných komponent pro chystané dva nové bloky Jaderné elektrárny Dukovany. Ředitelství uvedlo, že předpokládané zprovoznění obchvatu je v souladu s plány na zahájení přepravy těchto komponent v roce 2031.

Do té doby bude opravený průtah Třebíčí od křižovatky u Červené Hospody po mimoúrovňovou křižovatku s Hrotovickou ulicí u nemocnice. Je to úsek silnice 23, který po dokončení obchvatu města už nebude silnicí první třídy, a je předpoklad, že přejde pod správu města a kraje, uvedlo ředitelství. Tato část silnice bude rekonstruovaná i proto, že při přípravě na stavbu dukovanských bloků po ní bude potřeba převážet stavební techniku, například nákladní soubory s jeřáby.

Bloky Dukovan bude stavět korejská firma KHNP. Staveniště pro první nový blok by měla převzít v roce 2029.

Hodnocení článku je 20 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky obchvat, stavby, silnice, ŘSD, Třebíč

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.