Aktuálně

Lidí s chřipkou na Vysočině ubylo. Nejvíc nemocných je na Žďársku více...

Kraj Vysočina letos slaví čtvrtstoletí. Víte, že se jeho název v historii několikrát měnil? více...

Havlíčkobrodská porodnice má nový fotokoutek. Plánuje se i další pro ty, co mají teprve před porodem více...

Parkovací dům v Třebíči dostane od kraje 75 milionů. Schrek varoval, že pro všechna města není dost peněz více...

DRBNA HISTORIČKA: Pivo se vaří v Jihlavě sedm staletí, ale mládeneček pivovar oslaví teprve 164. narozeniny více...

Jak bude vypadat pávovský terminál pro vysokorychlostní trať? Je vypsána architektonická soutěž

Autoři | Foto Správa železnic | Zdroj Správa železnic

Správa železnic vypsala architektonickou soutěž na návrh několikapatrového terminálu v jihlavské městské části Pávov, v němž se mimoúrovňově protne dnešní trať s plánovanou vysokorychlostní. Vítězný návrh by měl být představen v první polovině příštího roku.

Vysokorychlostní trať na Vysočině vyjde odhadem na 114 miliard korun. Je to nezbytné, pokud chceme držet krok se světem, říká ministr Kupka

Odhadované náklady na úsek vysokorychlostní trati (VRT) protínající Vysočinu jsou 114 miliard korun. Stavba by měla začít na konci tohoto desetiletí. Novinářům to v pátek v Jihlavě řekli zástupci Správy železnic a ministr dopravy Martin Kupka (ODS)...

Jedná se už o třetí vypsanou architektonickou soutěž týkající se vysokorychlostí tratě (VRT). Po terminálu Praha východ a Roudnice nad Labem vznikne další dopravní uzel na Vysočině, konkrétně v lokalitě Jihlava - Pávov.

„Výsledkem soutěže bude návrh několikapatrového terminálu, ve kterém se mimoúrovňově protne dnešní trať s vysokorychlostní, zahrnuje také most přes dálnici D1 s rozpětím více než 160 m a zpracování urbanistického ideového návrhu,“ stojí na facebookovém profilu Správy železnic.

Terminál bude součástí nového železničního spojení Praha – Brno a výrazně zvýší dostupnost vysokorychlostní železnice pro obyvatele Vysočiny. Vítězný návrh by měl být představen v první polovině příštího roku.

Velký krok pro Česko a obrovský skok pro Jihlavu. Vysokorychlostní trať zde bude mít dva terminály

Centrální komise Ministerstva dopravy v úterý schválila studii proveditelnosti dvou plánovaných vysokorychlostních tratí, které mají spojit Prahu s Brnem a Brno s Ostravou. Vedle terminálu v centru Jihlavy byl mimo jiné poprvé oficiálně přiznán i...

Nový terminál kromě rychlého spojení s Prahou a Brnem nabídne bezproblémové parkování systému v režimu P+R, propojí linky návazné veřejné dopravy. Výhodou bude okamžité napojení napojení na regionální trať Jihlava – Havlíčkův Brod a bezprostřední blízkost dálnice D1.

Terminál v lokalitě Jihlava-Pávov je součástí nového železničního spojení z Prahy do Brna. Vznikne na připravovaném úseku VRT Vysočina fáze II mezi Světlou nad Sázavou a Velkou Bíteší, který bude sloužit pouze osobní dopravě s rychlostí až 320 km/h. Na trati bude jezdit několik druhů spojů, od expresních až po rychlou regionální dopravu. Naopak nebude určena pro nákladní vlaky. 80kilometrový úsek VRT Vysočina fáze II by měl vzniknout mezi lety 2029 až 2034.

Hodnocení článku je 54 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky soutěž, terminál, Jihlava, doprava, vysokorychlostní trať, železnice, terminál, Pávov, Správa železniční, dopravní cesty, Ministerstvo dopravy České republiky, Kraj Vysočina

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.