Správa železnic vypsala architektonickou soutěž na návrh několikapatrového terminálu v jihlavské městské části Pávov, v němž se mimoúrovňově protne dnešní trať s plánovanou vysokorychlostní. Vítězný návrh by měl být představen v první polovině příštího roku.
Neděle, 11. června 2023, 17:20
Odhadované náklady na úsek vysokorychlostní trati (VRT) protínající Vysočinu jsou 114 miliard korun. Stavba by měla začít na konci tohoto desetiletí. Novinářům to v pátek v Jihlavě řekli zástupci Správy železnic a ministr dopravy Martin Kupka (ODS)...
Jedná se už o třetí vypsanou architektonickou soutěž týkající se vysokorychlostí tratě (VRT). Po terminálu Praha východ a Roudnice nad Labem vznikne další dopravní uzel na Vysočině, konkrétně v lokalitě Jihlava - Pávov.
„Výsledkem soutěže bude návrh několikapatrového terminálu, ve kterém se mimoúrovňově protne dnešní trať s vysokorychlostní, zahrnuje také most přes dálnici D1 s rozpětím více než 160 m a zpracování urbanistického ideového návrhu,“ stojí na facebookovém profilu Správy železnic.
Terminál bude součástí nového železničního spojení Praha – Brno a výrazně zvýší dostupnost vysokorychlostní železnice pro obyvatele Vysočiny. Vítězný návrh by měl být představen v první polovině příštího roku.
Čtvrtek, 27. ledna 2022, 08:14
Centrální komise Ministerstva dopravy v úterý schválila studii proveditelnosti dvou plánovaných vysokorychlostních tratí, které mají spojit Prahu s Brnem a Brno s Ostravou. Vedle terminálu v centru Jihlavy byl mimo jiné poprvé oficiálně přiznán i...
Nový terminál kromě rychlého spojení s Prahou a Brnem nabídne bezproblémové parkování systému v režimu P+R, propojí linky návazné veřejné dopravy. Výhodou bude okamžité napojení napojení na regionální trať Jihlava – Havlíčkův Brod a bezprostřední blízkost dálnice D1.
Terminál v lokalitě Jihlava-Pávov je součástí nového železničního spojení z Prahy do Brna. Vznikne na připravovaném úseku VRT Vysočina fáze II mezi Světlou nad Sázavou a Velkou Bíteší, který bude sloužit pouze osobní dopravě s rychlostí až 320 km/h. Na trati bude jezdit několik druhů spojů, od expresních až po rychlou regionální dopravu. Naopak nebude určena pro nákladní vlaky. 80kilometrový úsek VRT Vysočina fáze II by měl vzniknout mezi lety 2029 až 2034.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.