Na Vysočině letos Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) opraví druhou polovinu silnice 38 u Jihlavy, která slouží také jako přivaděč k dálnici D1. Jeden jízdní pás tam už byl opravený minulý rok. Stavbaři se po zimní přestávce vrátí také na tah 37 mezi Ždírcem nad Doubravou a hranicí Vysočiny s Pardubickým krajem, kde je ještě potřeba opravit 4,5 kilometru vozovky.
Dvouleté opravy téměř šesti kilometrů dálničního přivaděče u Jihlavy za víc než 330 milionů korun bez daně začaly loni v březnu. „To byla současně největší oprava, která byla v roce 2022 na Vysočině zahájena," sdělil Martin Buček z týmu komunikace ŘSD. Při opravách poloviny této čtyřproudé vozovky tam auta v obou směrech projížděla v omezeném režimu po druhém jízdním pásu.
Opravy tahu 37 u Ždírce nad Doubravou na Havlíčkobrodsku za 129 milionů korun bez daně zahájilo ŘSD ke konci loňského srpna. Týkají se celkem 6,4 kilometru vozovky.
V Havlíčkově Brodě letos ředitelství dokončí protihluková opatření u severovýchodního silničního obchvatu. U tohoto obchvatu začnou stavbaři opravovat vozovku, což bude stát bez DPH 79 milionů korun. Na opravu silnice 19 mezi Ronovem u Přibyslavi a Novými Dvory teď ŘSD vybírá zhotovitele.
Vysočinou prochází dálnice D1 a 429 kilometrů silnic první třídy, větší opravy byly vloni prováděné na dvou desítkách míst. „To například znamená, že se v různém rozsahu pracovalo na osmi mostech a opravovaly se vozovky v celkové délce přes 30 kilometrů," uvedl Buček. Doplnil, že opravy úseků, které byly vloni uvedené do provozu, v součtu stály přes 300 milionů korun bez daně.
Stavební firmy minulý rok pracovaly například na průtahu Žďárem nad Sázavou nebo mezi Ostrovem nad Oslavou a Křižanovem na Žďársku. Kvůli opravám byl také loni zjara dva měsíce uzavřený tunel na silničním obchvatu Jihlavy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.