Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) zajišťuje v pravidelných pětiletých intervalech projekt Celostátního sčítání dopravy (CSD), a to nejen na dálnicích a silnicích I. třídy v jeho správě, ale rovněž i na silnicích II. třídy a vybraných silnicích III. třídy a místních komunikacích některých statutárních měst. Sčítalo se samozřejmě i v našem kraji. Pojďme se na výsledná čísla podívat podrobněji.
Sčítání bylo provedeno stejně jako v případě CSD 2016 pro celkem 13 kategorií vozidel včetně cyklistů a probíhalo na celkem 6 465 sčítacích úsecích za využití jak automatického, tak ručního způsobu sčítání. „V úsecích sčítaných ručním způsobem pak sčítání proběhlo ve 4-6 opakováních na každém úseku za účasti jednoho až šesti brigádníků v závislosti na dopravním zatížení úseků," vysvětluje za ŘSD Martin Buček.
Z prezentovaných výsledků vyplývá, že došlo k celkovému nárůstu dopravních výkonů o cca 10 %, z toho na dálniční síti o 15 % a na silniční síti o 9 %. U těžkých vozidel došlo k nárůstu o 16 % a u osobních vozidel o 9 %. „Celkový dopravní výkon na sledované dálniční a silniční síti délky 55 892 km dosáhl v průměru téměř 160 mililonů vozokilometrů za den. Průměrná intenzita na dálnicích činí cca 30 700 voz/24h, na silnicích I. třídy 9 100 voz/24h, na silnicích II. třídy 2 900 voz/24h," uvádí Buček další čísla.
Středa, 19. ledna 2022, 14:53
Silnice I. tříd v našem kraji letos čeká řada oprav. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) přišlo s plánem, kde všude budou stavebníci k vidění. Některé úseky je třeba jen dokončit, některé jsou teprve ve fázi příprav.
Sčítání se konalo samozřejmě i na Vysočině. Na dálnici D1 projede v průměru za den nejvíce vozidel v úseku Velká Bíteš (sil. I/37) - Devět Křížů (II/240). Je jich téměř 42 tisíc, zatímco v dopravně nejvytíženějším úseku D1 mezi Modleticemi (D0) a Říčanami (II/101) je to 103 tisíc vozidel. „Ze silnic I. tříd je nejvytíženějším úsekem takzvaný Jihlavský přivaděč, tedy úsek silnice I/38., konkrétně část mezi ulicemi Romana Havelky a Smrčenská, kde projede 27 500 vozidel za 24 hodin. Největší intenzita provozu ze silnic II. tříd se opět týká Jihlavy. 20 300 vozidel projede ulicí Hradební (sil. II/523+II/602) mezi ulicemi Žižkova a Znojemská," jmenuje Buček.
Úterý, 14. prosince 2021, 09:46
Příští rok Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) zahájí největší opravu na silnicích I. třídy našeho kraje. Půjde o opravu přivaděče, tedy silnice I/38 v dopravně vytíženém úseku mezi dálnicí D1 a mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí III/03824 na...
Za Jihlavou následuje Třebíč, kde průtahem města po silnici I/23 projede až 21 tisíc vozidel za den. K dalším úsekům s vysokou intenzitou provozu na silnicích I. tříd v kraji patří silnice I/38 mezi dálnicí D1 a Havlíčkovým Brodem, kde počet vozidel koliduje mezi 10 až 18 tisíci voz/24h v závislosti na sledovaném úseku. „Nejvyšší je na vjezdu do Havlíčkova Brodu až po křižovatku se silnicí I/34 v centru města. Dalšími výrazně vytíženými úseky jsou silnice I/34 mezi D1 a Pelhřimovem se 14 tisíci voz/24h a silnice I/37 v intravilánu Žďáru nad Sázavou a navazujících extravilánových úsecích na Ždírec nad Doubravou i na Velkou Bíteš. Intenzita na průtahu městem se pohybuje na úrovni 14-15 tisíc vozidel denně," jmenuje dále Martin Buček s tím, že posledním takovým místem je silnice I/19 v Novém městě na Moravě s průměrem 10 tisíc vozidel denně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.