Aktuálně

Řidička vyjížděla z parkovacího místa a poškodila čtyři auta. Dostala pokutu více...

Opilý čtrnáctiletý chlapec vzal dědovi klíčky od auta. Havárii nahlásila jeho matka více...

Andělé bez křídel. Fotografka chce chystaným kalendářem ocenit práci záchranářů více...

Lidé chtějí mít své jméno na fasádě arény. Koupili si už téměř sedm set panelů více...

FOTO: Jihlavou projíždí kamiony, i když nesmí. Denně padají desítky pokut více...

Trenér Vysočiny před startem sezóny: Týmu věřím, chceme být v horní polovině tabulky více...

DRBNA HISTORIČKA: Horko vyhání Jihlavany k vodě dvě staletí více...

Opravy na I/37 ve Žďáru nad Sázavou: Staveniště předáno, první část bude hotová za 16 týdnů

Dnešním dnem bylo předáno staveniště zhotoviteli akce I/37 Žďár n./S., ul Santiniho, oprava povrchu a ihned začnou samotné stavební práce. Výběrového řízení na zhotovitele této akce se zúčastnili celkem čtyři uchazeči, z nichž byla nakonec vybrána společnost Colas CZ, a.s. Opravy vyjdou na 38 652 999 korun bez DPH s uvedením do provozu 1. sekce, což je od barokního mostu do centra města, za 16 týdnů a 2. sekce - od barokního mostu směrem na hranici města - za 25 týdnů.

„Předmětem akce je obnova krytu vozovky (tl. 120 resp. 130 mm) s lokální sanací konstrukčních vrstev vozovky včetně výměny podloží (do hloubky 1120 mm) silnice I/37 ve Žďáře nad Sázavou. Celková délka úpravy je 2,438 kilometru. V rámci opravy dojde k obnově krytových, respektive konstrukčních vrstev vozovky v místech, kde bude třeba provést sanaci odebrání krajnic a vybudování nových krajnic, výměny silničních obrubníků, obnovení funkčnosti odvodnění a přilehlých příkopů (vyčištění propustků, dešťové kanalizace) a obnova vodorovného dopravního značení podle stávajícího stavu,“ jmenuje Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).

Součástí stavebních prací je i oprava a sanace mostu ev.č.37-047 přes odpad z rybníka. Most z roku 1932 je sice v uspokojivém stavu a nevyžaduje okamžitý zásah pro zajištění dalšího bezpečného provozu, avšak vyskytují se na něm poruchy, které mají nepříznivý vliv na zatížitelnost mostu. „Proto vyžíváme opravy konstrukčních vrstev vozovky, které proběhnou i na mostě, abychom v rámci stávající akce zlepšili jeho stavebně technicky stav, prodloužili jeho životnost, a předešli tak v blízkém časovém horizontu dalším možným omezením v daním místě,“ vysvětluje Buček.

V tomto roce se bude pracovat v první sekci – tedy mezi barokním mostem a křížením s ulicí Wonkova, což zahrnuje část ulice Santiniho a dále ulice Bezručova a Jungmannova v celkové délce zhruba 1400 metrů.

„Tato sekce je rozdělena na 5 úseků (nejdelší má 390m) a na několik etap, v rámci nichž se bude pracovat vždy po polovinách vozovky, kdy jedna polovina bude pracovní a druhá zůstane zachována pro provoz v rámci kyvadlově řízené dopravy pro oba směry. Začínáme z centra od křižovatky silnice I/37 s ulicí Wonkova úsekem dlouhým přibližně 139 metrů a po opravě obou jízdních pruhů vozovky navážeme úsekem dlouhým 230 metrů,“ dodává Martin Buček z ŘSD.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky I/37, oprava, Žďár nad Sázavou, ŘSD, doprava, COLAS CZ, Martin Buček, Ředitelství silnic a dálnic, environmentální remediace

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.