Aktuálně

Správa železnic dá miliardu korun do trati mezi Kostelcem a Horní Cerekví. Cestující musí počítat s výlukami více...

Křižovatku u Rozkvětu a dopravní terminál v Jihlavě propojí nová silnice. Dělníci ji budují vedle Sila více...

Dozvuky rozruchu na ZŠ Demlova. Většina jihlavských škol má již hotový bezpečnostní audit více...

Velikonoční Bílá sobota: Postní doba končí. Dnes upečte beránka, uvařte nádivku a upleťte pomlázku více...

VIDEO: Výjezd z průmyslové zóny v Jihlavě řídí na kruhovém objezdu dva semafory

Autoři | Foto Jihlavská Drbna | Zdroj Magistrát města Jihlavy

S koncem června skončila výjimka hygieniků na provoz starého nájezdu na dálniční přivaděč u Pávova. Toto místo dosud usnadňovalo řidičům odjezd z velké jihlavské průmyslové zóny. Po jeho uzavření míří téměř všechna doprava z velkých závodů firem Bosch Diesel a Automotive Lighting na zbylou trasu ze zóny, která vede přes nový kruhový objezd a most k přivaděči.

„Kolizní situace přicházejí krátkodobě ale intenzivně po konci směn velkých zaměstnavatelů, kdy v jednom čase odjíždějí stovky vozidel. Asi po dvaceti až třiceti minutách se provoz vrací do normálu,“ potvrzuje zkušenosti řidičů nad monitoringem dopravy Zdeněk Dvořák z úřadu územního plánování.

Jihlavská radnice dlouhodobě usilovala o zachování sjezdu u Pávova, magistrát připravil studie, podle kterých je možné zavést dokonce obousměrný provoz na „starém“ nájezdu. Město ale nakonec od projektu ustoupilo, protože se ukázalo, že úpravy sjezdu a nájezdu by vyšly cca na 3,5 milionu korun. Problém ale byl v tom, že by město muselo provést poměrně rozsáhlá a technicky náročná protihluková opatření za dalších 50 milionů.

Dopravní odborníci magistrátu proto přišli s návrhem řídit dopravu na kruhovém objezdu světelnou signalizací. První varianta, kdy minulý týden provoz řídilo osm semaforů, se neosvědčila. To, jak nyní funguje jednodušší řízení dvěma semafory, je jasně patrné z videa.

„Dočasné světelné signalizační zařízení bude na kruhovém objezdu do 22. července 2016 a dále  od 29. srpna do 30. září 2016. Podle toho, jak se opatření osvědčí, se bude rozhodovat o jeho trvalém využití“, uvedl mluvčí jihlavské radnice Radek Tulis.

Semafory měly být v provozu vždy hodinu po konci směn v průmyslové zóně, tedy od 6, 14 a 22 hodin. Skutečný provoz ovšem umožnil zkrácení provozu na přibližně půl hodinu. V ostatních hodinách jsou semafory mimo provoz.

Město opakovaně provedlo měření intenzit dopravy, kdy se potvrdilo, že k enormnímu nárůstu průjezdu vozidel dochází v podstatě na dobu 20 až 30 minut po koncích směn (např. 14:10 až 14:30), potom už jsou průjezdy opět minimální, bezproblémové.

„Situaci by pomohlo řešit posunutí konce směn u některého z větších zaměstnavatelů tak, aby končily např. s třicetiminutovým odstupem. To by výrazně zmenšilo problém, kdy se jednorázově mohutně vzedme průjezd stovek vozidel v jednom místě. Možnosti řešení tedy nejsou dosud vyčerpány, záleží nejen na aktivitě města, ale i na přístupu zaměstnavatelů,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Jaroslav Vymazal. V minulosti už radnice toto řešení firmám nabízela. Návrh řešení, které by ulevilo pracujícím na cestách z práce, se ale u zaměstnavatelů nesetkal s pochopením.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky kruhový objezd, průmyslová zóna, doprava, Jihlava, Robert Bosch GmbH, Pávov, Automotive Lighting, Zdeněk Dvořák, Jaroslav Vymazal

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.