Zcela neprůjezdná je od posledního květnového dne kruhová křižovatka Havlíčkovy a Pražské ulice vedle Sila. Místem budou jezdit jen autobusy včetně těch městských. Od pondělí pak začne výluka na železnici mezi Jihlavou a Kostelcem.
Důvodem uzavírky kruhového objezdu je napojení silnice vedoucí k Centrálnímu dopravnímu terminálu. „Křižovatka u Sila nebude průjezdná až do 15. června,“ sdělila Hana Marhanová z magistrátu. Uzavřené budou i části ulic v okolí, konkrétně úsek Havlíčkovy od Fritzovy k Okružní a Pražské od ulice U Pražského mostu pod železničním mostem. Objízdné trasy povedou ulicemi Sokolovská, Kollárova, Havlíčkova, Okružní, Brněnská, Hradební, Jiráskova, Na Dolech a Romana Havelky.
Řidiči dosavadní částečnou uzavírku křižovatky často nerespektovali a mnoho z nich následně dostalo pokutu, lokalitu totiž často kontrolují policisté. „Za porušení dopravního značení zakazující vjezd lze uložit pokutu v příkazním řízení až 1500 korun,“ informovala policejní mluvčí Jana Kroutilová s tím, že na silnicích spojených s uzavírkami jsou komplikace nejčastější v době dopravních špiček nebo v případě dopravních nehod na objízdných trasách.
Omezení se týká také vozů MHD, ty na lince C nebudou zajíždět ke Kauflandu , konečná bude zastávka Březinova. „Ostatní linky projedou uzavřenou okružní křižovatkou beze změny,“ dodala Marhanová. Linka F bude jezdit ze zastávky Zimní na Horní Kosov, nebude tedy zajíždět do Žitavské a Purmerendské. Je to kvůli nedostatku autobusů a parciálních trolejbusů, které musí jezdit jinde.
Chodci mohou využívat chodník u Rozkvětu a pod železničním mostem, cyklisté křižovatku objedou nejlépe přes Keťásek do centru nebo podél řeky na Březinky.
V pondělí se pak přidá i velká výluka na železniční trati Jihlava - Kostelec u Jihlavy, která bude platit po celé léto. Místo osobních a spěšných vlaků budou jezdit autobusy, které budou mít rovněž možnost projet uzavřenou křižovatkou. Jízdní doby se mohou prodloužit. Některé osobní vlaky budou nahrazeny autobusy i v úsecích od Dobronína a do Horní Cerekve. Důvody jsou kromě stavby Centrálního dopravního terminálu také opravy mostů a pravidelná údržba tratí.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám