Šedesát tisíc kubíků zeminy, které odvezlo zhruba šest tisíc nákladních aut, zmizelo z lokality městského vlakového nádraží. Buduje se tam totiž nová silnice, po které bude do budoucna jezdit šestnáct tisíc aut denně.
Její trasa vedoucí od kruhového objezdu u Rozkvětu je už na staveništi zřetelně vidět, vedle ní budou vysoké zárubní zdi, zejména Park Legionářů je o několik metrů výše. „Původně mělo jít dolů daleko víc stromů, ale my chtěli co nejvíce parku zachovat,“ řekl primátor Petr Ryška (ODS + KDU-ČSL). Radnice již dříve zdůraznila, že za pokácené stromy vysadí nové.
Vznikající silnice se do budoucna stane vytíženou dopravní tepnou, u Ferony by se měla za několik let napojit na Jiráskovu. Až se tak stane, bude možné vyloučit auta z Tolstého ulice mezi vysokou školou a Horáckou multifunkční arénou. Pak tudy podle odhadů magistrátu může jezdit šestnáct tisíc aut denně.
Prozatím však tato cesta povede k Centrálnímu dopravnímu terminálu, kde bude přestupní uzel mezi vlaky, linkovými autobusy a MHD. Budou tam i sdílená kola a parkoviště. Ryška informoval, že by letos v prosinci mělo být v hrubých rysech hotové parkoviště, trolejová trakce i silnice. „Na té nebude poslední vrstva, protože se bude ještě pracovat na nádražní budově a těžká technika by jí poničila. Nechá se to na jaro, stejně jako úpravy zeleně,“ vysvětlil.
V prosinci, kdy v místě začnou opět zastavovat vlaky, totiž ještě nebude zcela dokončená dvoupodlažní nádražní budova, která vzniká v režii Správy železnic. Bude hotová hrubá stavba a pochopitelně nebude v provozu. „Vedle budou buňky, kde budou jak sociálky, tak místnost pro čekající cestující. Budou tam i nějaké provozní kanceláře," popsal Ryška. Kompletně má být hotovo příští rok v červnu.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám