Aktuálně

Před Silem vzniká nová silnice, odtěženou zem odvezlo šest tisíc nákladních aut více...

Jihlava má Poesiomat. Investice stejně důležitá jako stadion, glosuje Jiří Havelka více...

Rodáci z Vysočiny: Politik Vilém Nový šířil lživé informace o smrti Jana Palacha více...

Před Silem vzniká nová silnice, odtěženou zem odvezlo šest tisíc nákladních aut

Autoři | Foto Martin Singr

Šedesát tisíc kubíků zeminy, které odvezlo zhruba šest tisíc nákladních aut, zmizelo z lokality městského vlakového nádraží. Buduje se tam totiž nová silnice, po které bude do budoucna jezdit šestnáct tisíc aut denně.

Její trasa vedoucí od kruhového objezdu u Rozkvětu je už na staveništi zřetelně vidět, vedle ní budou vysoké zárubní zdi, zejména Park Legionářů je o několik metrů výše. „Původně mělo jít dolů daleko víc stromů, ale my chtěli co nejvíce parku zachovat,“ řekl primátor Petr Ryška (ODS + KDU-ČSL). Radnice již dříve zdůraznila, že za pokácené stromy vysadí nové.

V souvislosti s úpravami v lokalitě vynikla nová dominanta, bývalé mechanizované obilní skladiště z roku 1928 s památkově chráněnými krovy. Lidé na sociálních sítích hlasitě volají po tom, aby se vzhled Sila proměnil. Budovu vlastní ZZN Jihlava, pronajímá si jí spolek Silo Jihlava.

Vznikající silnice se do budoucna stane vytíženou dopravní tepnou, u Ferony by se měla za několik let napojit na Jiráskovu. Až se tak stane, bude možné vyloučit auta z Tolstého ulice mezi vysokou školou a Horáckou multifunkční arénou. Pak tudy podle odhadů magistrátu může jezdit šestnáct tisíc aut denně.

Prozatím však tato cesta povede k Centrálnímu dopravnímu terminálu, kde bude přestupní uzel mezi vlaky, linkovými autobusy a MHD. Budou tam i sdílená kola a parkoviště. Ryška informoval, že by letos v prosinci mělo být v hrubých rysech hotové parkoviště, trolejová trakce i silnice. „Na té nebude poslední vrstva, protože se bude ještě pracovat na nádražní budově a těžká technika by jí poničila. Nechá se to na jaro, stejně jako úpravy zeleně,“ vysvětlil.

V prosinci, kdy v místě začnou opět zastavovat vlaky, totiž ještě nebude zcela dokončená dvoupodlažní nádražní budova, která vzniká v režii Správy železnic. Bude hotová hrubá stavba a pochopitelně nebude v provozu. „Vedle budou buňky, kde budou jak sociálky, tak místnost pro čekající cestující. Budou tam i nějaké provozní kanceláře," popsal Ryška. Kompletně má být hotovo příští rok v červnu.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Centrální dopravní terminál, silnice, Silo, výstavba

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.