Nový systém veřejné dopravy by měl mít Kraj Vysočina do dvou let. Zajistit má lepší propojení regionálních autobusových a vlakových spojů, jimiž budou moci lidé cestovat s jednou jízdenkou. Zastupitelé kraje dnes bez debaty schválili jízdní řády v linkové a drážní dopravě a uložili krajskému odboru dopravy zahájit kroky vedoucí k vypsání veřejné zakázky na linkové autobusové dopravce. Pro bylo 37 hlasů, proti nehlasoval nikdo. Šest přítomných zastupitelů se hlasování zdrželo.
„Pravda je, že jsme posledním krajem, který integraci v žádném směru nemá,“ řekl hejtman Jiří Běhounek (za ČSSD). Současné smlouvy o veřejných službách mezi krajem a linkovými dopravci jsou platné do 1. listopadu 2019.
Radní kraje Jan Hyliš (ČSSD), který má oblast dopravy na starosti, k chystanému projektu s názvem Veřejná doprava Vysočiny řekl, že jde o složitý materiál, jehož příprava se táhne léta. Zastupitelé kraje dnes v tomto projektu schvalovali dopravní optimalizaci a tarifní integraci. „Obracíme se na zastupitelstvo s tím, že chceme schválit ten dopravní model ve formě jízdních řádů a oběhů vozidel tak, abychom mohli připravovat veřejnou soutěž pro dopravce,“ uvedl radní.
Nové uspořádání veřejné dopravy na Vysočině podle informací kraje umožní lidem pravidelně cestovat levněji a v mnoha lokalitách nabídne více spojů, a to včetně víkendových. Projekt počítá také se vznikem dispečinku. „Nebude mít vliv na dálkové spoje, které jsou provozovány komerčně a Kraj Vysočina na ně nepřispívá,“ uvedla v tiskové zprávě mluvčí kraje Jitka Svatošová.
Zapojení MHD tento krajem chystaný dopravní systém umožní. Záležet to bude na dohodě s jednotlivými radnicemi. Návrh smlouvy s krajskou Jihlavou je podle údajů kraje připraven.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.