„Bylo to o tom se umravnit,“ okomentoval předposlední etapu letošní Rally Dakar po dojezdu jihlavský závodník Martin Prokop. Náročná trať, na které si vylámali zuby mnozí soupeři, ho posunula na páté místo v pořadí automobilů.
Etapa sice byla před startem zkrácená z 480 na 420 kilometrů, ale to jí na obtížnosti nijak neubralo. Dle pořadatelů měla být nejtěžší a už loni, kdy se jela jako druhá, dokázala pořádně zamíchat pořadím. Letos tomu nebylo jinak. „Nemůžu říct, že byla nejtěžší, ale byla nejvíce kamenitá, od začátku do konce brutální šutry,“ sdělil první dojmy po dojezdu Martin Prokop.
Zvolil proto rozumné tempo, jel opatrně a nehleděl na to, že ho ostatní předjíždějí. „Skoro jsem až zuřil, jak jedeme pomalu,“ smál se na videu z cíle etapy spolujezdec Viktor Chytka. Tato taktika ale slavila úspěch – jedenácté místo v etapě Prokopa posunulo na průběžnou pátou pozici, která by znamenala vylepšení českého a pochopitelně i jeho maxima o jednu příčku. Šestý byl loni a v roce 2019.
Borce v kokpitu terénního speciálu včera trápily defekty pneumatik, kterých se nevyvarovali ani dnes. Dnes alespoň dojel Shrek do cíle se všemi pneumatikami kompletními. „Udělali jsme už šesté pravé zadní kolo, třicet kiláků před cílem první a dvacet kiláků před cílem druhé,“ posteskl si po dojezdu Prokop.
Trasu nadále zdolává i druhé posádka z Vysočiny. Tomáš Ouředníček z Velkého Meziříčí navigovaný Davidem Křípalem nezažívají zrovna bezproblémový závod, nic ale nevzdávají. Jen menší epizodou byl včera defekt, kdy pneumatika následně rozbila stejně jako v případě Prokopova auta pravou zadní část auta.
Skvěle se českým barvám daří v historicky nejsilnější kategorii kamionů, kde vede posádka Martina Macíka a druhý je Aleš Loprais. Zdá se, že další české vítězství už nic nepřekazí, naposledy se radoval strýc Aleše Lopraise, legendární Karel Loprais, v roce 2001. Mezi motorkáři drží skvělou desátou pozici nemocí sužovaný Martin Michek.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám