Jihlavská nemocnice, konkrétně dětská pohotovost, v poslední době řeší hned několik problémů, které ovlivňují její chod. Tím největším problémem je zneužívání pohotovostní služby pacienty, kteří by mohli počkat do následujícího dne, než se dostanou ke svému praktickému dětskému lékaři.
„Tento trend zatěžuje systém, což následně vede k větší zátěži pro personál. Další komplikací je nerovnoměrné rozložení služeb mezi dětskými praktickými lékaři, kteří mají na starosti pokrytí dětské pohotovosti,“ nastínila mluvčí Nemocnice Jihlava Monika Zachrlová.
Jihlavské dětské oddělení má k dispozici pouze dva sloužící lékaře na celý chod oddělení. „Pokud dojde k nenadálé absenci jednoho z praktických lékařů, zůstává nám jen možnost, aby pohotovostní službu převzal lékař z oddělení. Tento systém není ideální, protože ti, kteří jsou na oddělení v danou chvíli k dispozici, musí také zajistit běžný chod nemocnice,“ říká primář dětského oddělení Martin Zimen.
Dětská pohotovost je podle jeho slov často využívána těmi, kteří by mohli řešit problém se svým praktickým lékařem. „Pro představu, během covidové pandemie přicházeli na pohotovost opravdu jen ti, kteří měli akutní potíž. V té době byla pohotovostní služba využívána v průměru pěti dětmi denně. Teď je to v průměru padesát pacientů,“ sdělil Zimen a dodává, že lékaři na pohotovosti jsou neúměrně vytíženi.
Tento problém se týká nejenom samotné pohotovosti, ale i celkové efektivity celého systému, který by měl zajistit rovnoměrné a kvalitní pokrytí pro všechny pacienty. Zachrlová dodává, že případné problémy ve službách mohou vést ke zpožděním v poskytování péče nebo ke zbytečnému přetížení lékařů a zdravotnického personálu.
„Zajištění kvalitní péče pro naše nejmladší pacienty je naší nejvyšší prioritou. Věříme, že s pomocí všech zúčastněných, včetně praktických lékařů, se nám podaří tento problém vyřešit a zajistit, aby pohotovostní služby byly dostupné pro ty, kteří je skutečně potřebují,“ uzavírá primář Martin Zimen.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám