V krajském městě si dnes připomínáme jedno netradiční výročí. 6. června 1991 byl totiž u nás otevřen vůbec první supermarket, a to nejen na Vysočině, ale i v rámci celé České republiky. Nacházel se na největším jihlavském sídlišti Březinky. Kdo zaloví v paměti, tak se mu určitě vybaví jméno Mana. Tak přesně se totiž jmenoval.
Spadal pod dnešní Ahold. A při této příležitosti si tato síť prodejen nechala vypracovat výzkum, který se týkal nakupování lidí, kterým je právě 27 let.
Skoro polovina mladé generace z kraje Vysočina se do obchodu s potravinami ráda projde pěšky, zatímco druhá polovina volí automobil. Nejčastěji nakupují sedmadvacátníci třikrát týdně, ukázal průzkum.
Lidé ve věku 26-27 let z Kraje Vysočina se do obchodů s potravinami dostávají nejčastěji pěšky (46 %), čímž zdaleka převyšují celorepublikový průměr (29 %), nebo automobilem (46 %), jak ukazuje průzkum obchodů Albert. Městskou hromadnou dopravu využívá rovných devět procent mladých.
Pro celý zbytek republiky je nejoblíbenějším dopravním prostředkem auto. Vůbec nejčastěji do obchodu jezdí vozem mladí na Pardubicku a ve středních Čechách (po 73 %).
Podle průzkumu se liší nákupní chování napříč celou Českou republikou. Zajímavé je srovnání mezi mladými lidmi z Vysočiny a například Prahou. Pražané ve věku 26-27 let mají v oblibě takzvanou „generační potravinu“ – avokádo, zatímco stejně mladá generace z Vysočiny tomuto exotickému ovoci tolik nefandí. Oblíbilo si ho pouze 46 % respondentů, což je nejméně v celé České republice, zatímco v Praze jej nakupují téměř tři čtvrtiny (73 %).
Uvedený průzkum probíhal v květnu 2018 a zúčastnilo se ho 301 respondentů ve věku 26–27 let.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.