Doslova před očima se mění okolí okružní křižovatky mezi Havlíčkovou a Pražskou ulicí. Před Silem bylo odtěženo 47 tisíc metrů krychlových zeminy, ještě letos tam vznikne silnice k Centrálnímu dopravnímu terminálu.
V místech, kde byla ještě pár týdnů zpátky mez, dvůr a komunitní zahrada, je nyní už zřetelně vidět trasa budoucí dopravní tepny. Vedení města informovalo, že bylo při hrubých terénních úpravách odtěženo zhruba 47 tisíc metrů krychlových zeminy. „Současně byla demolována přístavba objektu sila, kde na základě požadavku památkové péče bude následně provedena částečná realizace repliky těchto kójí,“ informoval mluvčí magistrátu Radovan Daněk.
Silnice, kterou dělníci budují, bude v době dokončení a provozu první etapy Centrálního dopravního terminálu sloužit těm, kteří budou mířit na terminál či městské vlakové nádraží. V další etapě však bude silnice prodloužená až na Jiráskovu k Feroně a odhady hovoří o šestnácti tisících aut denně, která po ní budou jezdit.
Po zimě se dělníkům na staveništi nového městského nádraží a Centrálního dopravního terminálu stále daří dodržovat harmonogram, nadále tak platí kompletní dokončení stavby do 20. května 2026. „Aktuálně probíhají práce zejména na zárubních zdech, kde je odlišná rozpracovanost v různých úsecích zdí,“ informoval Daněk.
Současně probíhají práce na dešťové kanalizaci v prostoru budoucího terminálu, také se buduje vodovod, kabelovod a rovněž se staví stožáry trakčního vedení v blízkosti okružní křižovatky Pražská-Havlíčkova. Právě na křižovatce u Rozkvětu čekají řidiče letos prakticky po celý rok krátkodobá dopravní omezení.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám