Aktuálně

Řidička vyjížděla z parkovacího místa a poškodila čtyři auta. Dostala pokutu více...

Opilý čtrnáctiletý chlapec vzal dědovi klíčky od auta. Havárii nahlásila jeho matka více...

Andělé bez křídel. Fotografka chce chystaným kalendářem ocenit práci záchranářů více...

Lidé chtějí mít své jméno na fasádě arény. Koupili si už téměř sedm set panelů více...

FOTO: Jihlavou projíždí kamiony, i když nesmí. Denně padají desítky pokut více...

Trenér Vysočiny před startem sezóny: Týmu věřím, chceme být v horní polovině tabulky více...

DRBNA HISTORIČKA: Horko vyhání Jihlavany k vodě dvě staletí více...

POLITICKÁ KORIDA: Měla by Jihlava zrušit celovozovou reklamu v MHD? Odpovídají zastupitelé

Autoři | Foto Dalibor Mašek, Lenka Dvořáková, Prokop Veselý

V Jihlavě se opět řeší téma celovozové reklamy na městských autobusech a trolejbusech. Některým cestujícím se v takových vozech špatně jezdí, jiným se pestrobarevný vozový park líbí, dopravní podnik má navíc z reklamy nemalé peníze. Jaká by měla být budoucnost reklamy na MHD v Jihlavě? Ptali jsme se městských zastupitelů v dalším díle našeho pravidelného seriálu Politická korida.

Redakční dotaz:  Jihlavou aktuálně rezonuje téma celovozových reklam na vozech MHD. Některým cestujícím vadí, dělá se jim při cestování špatně, dopravní podnik má ale díky polepeným oknům podstatnou část z dvoumilionových příjmů za reklamu. Jaké řešení v této problematice preferujete - zachovat, či zrušit celovozovou reklamu?

David Beke (ODS a KDU-ČSL) 

Celopolepené vozy určitě NE! I já se cítím nepříjemně v zakrytých vozech, protože není vidět ven. Hledám rozumný kompromis a zvažuji názor všech zainteresovaných. Cestující chtějí komfort, viditelnost a pocit bezpečí. Dopravní podnik se soustředí na finanční příjem, který činí dva miliony ročně, řidiči zase na dobrou viditelnost. Podnikatelé chtějí propagaci svých služeb, město preferuje úspory v dotacích na dopravu.

Tento problém diskutujeme už několik let. Spolu s reklamní agenturou hledáme způsoby, jak výrazně zredukovat polepy přes okna, zvýšit kvalitu grafiky a zlepšit i menší polepy zakrývající jen části vozů. Mezi prvními vozy, které jsme řešili, jsou ZUŠ100 a MFDF, kde se množství polepu na oknech jeví jako přijatelné, což potvrzují i pozitivní reakce veřejnosti. Naopak nová realizace kampaně Českého rozhlasu zakrývá pás při spodní části oken. Toto řešení musíme podrobněji prověřit, zda je vyhovující pro děti i sedící cestující.

Libor Kuchyňa (Starostové a nezávislí) 

Preferuji zrušení celovozových reklam na vozech MHD, protože zdraví a komfort cestujících by měly být na prvním místě. Pokud polepená okna způsobují nevolnost a nepohodlí, je to vážný problém, který nelze přehlížet ve prospěch finančních příjmů. V tomto kontextu by bylo vhodné řešit i enormní přeplněnost některých spojů, která už začíná být neakceptovatelná. Pokud chceme MHD přívětivé pro děti a rodiny, musí se tam cítit dobře a hlavně bezpečně. Můžeme se zaměřit na méně invazivní formy reklamy nebo optimalizovat provozní náklady. Důležité je zajistit, aby se cestující cítili během přepravy pohodlně a bezpečně, což by mělo být hlavní prioritou městského dopravce.

Tereza Kafková (Piráti a Fórum Jihlava) 

Jednoznačně preferuji zrušení celovozové reklamy. Přes polepy skel není pořádně vidět ven, způsobují nevolnost, někomu migrény. Vytváří vizuální smog, v centru netolerujeme billboardy, na vozy MHD uplatňuji stejné nároky. Dílčí polepení skel bych umožnila pouze důležitým nekomerčním projektům (ZOO, MFDF, Havíření, …) za podmínky dostatečného výhledu a kvalitního grafického zpracování.

Chybějící příjmy musí dopravnímu podniku dokrýt město. Ročně dokrýváme ztrátu cca 150 milionů korun. Jen v posledním roce jsme schválením slev ztrátu navýšili o 10 - 17 milionů korun. Necelé 2 miliony nemohou být argumentem pro zhoršování kvality MHD. Naše MHD je skvělá – dostupná, jezdí často a díky bus pruhům i včas. Pojďme si ji zbytečně nekazit.


Odpovědi byly seřazeny chronologicky od nejdřívější po nejpozdější. Zbylí oslovení zastupitelé Radek Popelka (ANO) a Petr Paul (SPD) do redakční uzávěrky neodpověděli. 

Hodnocení článku je 68 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky MHD, reklama, polep, zastupitelstvo, Jihlava, korida

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.