Lesní pedagogika. Název „předmětu", který zaměstnává děti i během letních prázdnin, nejen během školního roku. Zhruba 60 dětí z letního tábora v Lovětíně se od ledních pedagogů z krajského úřadu na Vysočině dozvědělo, jak vzniká les, jak se o něj lesníci starají a třeba i to, jak se les obnovuje.
„V lesním porostu, který je již z části vykácený po kůrovcové kalamitě, v Lovětíně byly na 11 stanovištích připraveny ukázky přirozené a umělé obnovy lesa, vlastností dřeva – dendrofon a frotáž, smyslového vnímání lesa, pobytových znaků zvěře, myslivosti, ale také tvůrčí činnosti, například jak se z přírodnin vytvoří obrázky," uvedla v tiskové zprávě Eva Neuwirthová, mluvčí Kraje Vysočina. Táborové děti se dozvěděly i to, jaké činnosti jsou v lese zakázány, kde je možné rozdělávat oheň, jaký je rozdíl mezi lesníkem a myslivcem a jak se každý z nás může chovat environmentálně a s pokorou k přírodě.
„Stále je důležité vysvětlovat dětem i veřejnosti přírodní souvislosti v lesním porostu a ukazovat symbiózu lesní zvěře s návštěvníky lesa, kteří se chovají ukázněně. Proto jsem rád, že kolegové z krajského úřadu formou lesní pedagogiky, tyto informace předávají,“ říká radní Kraje Vysočina Pavel Hájek za úsek lesního a vodního hospodářství, životní prostředí a zemědělství.
V letošním roce v průběhu prvního pololetí lesní pedagogové z krajského úřadu uspořádali nebo se spolupodíleli už na šesti akcích, jejichž mottem je O lese se učíme v lese. Jejich další zastávkou v srpnu bude Stanice Pavlov u Ledče nad Sázavou.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.