Delší otevírací doba pro výdejní okna, která se od 23. listopadu z 21:00 posunula na 23:00 vítají především řetězce rychlého občerstvení. Ostatním stravovacím provozům výrazně nepomůže, kvůli zavřeným divadlům, kinům a dalším zábavním zařízením se nedá očekávat zvýšený pohyb lidí v ulicích v pozdních večerních hodinách. Vyplývá to z ankety ČTK mezi gastronomickými podniky.
Prodloužení provozní doby pozitivně hodnotí řetězec McDonald´s, který možnosti mít otevřeno déle podle své PR ředitelky Jitky Pajurkové využije. Výdej přes okénko do auta (McDrive) a výdej pěším (McWalk) funguje podle ní v 56 restauracích, tedy zhruba v polovině provozů. Lidé si mohou objednat také dovoz jídla na adresu (McDelivery). Restaurace, kde žádná z těchto služeb není možná, nefungují. „Od zavření restaurací sledujeme nárůst objednávek s sebou a zvýšený zájem o služby McDelivery. I přes to, tržby společnosti klesly v České republice o desítky procent,“ uvedla Pajurková.
Provoz prodloužení otevíracích hodin od včerejška přizpůsobuje také síť restaurací KFC. Podle svého prezidenta pro Česko a Rakousko Libora Hubíka všechny aktuální prodejní kanály zaznamenávají zvýšený nárůst objednávek, zvláště pak přes vlastní aplikaci. KFC Rozvoz je podle něj ještě na vyšších číslech, než při první vlně nákazy, řekl.
Bageterie Boulevard posune provozní dobu jen u několika vybraných poboček, hlavně drive thru. Delší otevírací hodiny se zásadně na zvýšení tržeb podle provozního ředitele sítě Jiřího Štěpánka v současné době podílet nebudou. Tržby kvůli vládnímu opatření podle něj klesly o 70 procent. Společnost se nyní soustřeďuje na rozvoz domů, který funguje ve všech městech, kde má Bageterie Boulevard pobočky.
Podniky Ambiente minulý týden zaznamenaly, že po 20:00 radikálně klesá počet lidí, kteří si chtějí objednat či vyzvednout jídlo. „Samozřejmě nevíme, co se změní s prodloužením zákazu vycházení. Otevírací dobu se zatím rozhodli prodloužit v Lokále Dlouhááá nebo v Pastacaffé,“ uvedla za Ambiente Šárka Hamanová. Další podniky ze skupiny mají podle ní okénka otevřena do 21:00 a provozní dobu budou upravovat podle zájmu hostů. Oproti jaru sleduje Ambiente podle Hamanové strmý nárůst rozvozů. „Zatímco v květnu dosahovaly restaurace Ambiente pomocí rozvozu měsíčních tržeb v jednotkách, maximálně nižších desítkách korun, nyní se měsíční tržby šplhají na stovky tisíc korun. Nejvíc pomohlo zřízení vlastních e-shopů s nabídkou a zavedení rozvozů, nejvíce využíváme Liftago,“ dodala.
Většinu tržeb mají restaurace podle Igora Třeslína, ředitele společnosti Storyous, která dodává do gastropodniků technologie a pokladní systémy, přes obědy a všem se ani nevyplatí mít otevřeno večer. Případně vydávají večeře do 19:00 nebo 20:00. Prodloužení otevírací doby pro výdejní okénka má podle něj smysl třeba pro fastfoody. „Impulzní poptávka existuje i v gastru a každá koruna se dnes hodí,“ doplnil.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.