Češi letos v internetových obchodech utratí podle firmy Shoptet 161 miliard korun, což je o 16 procent více než loni. Prodej módního zboží letos stoupl o čtvrtinu, vyplývá z údajů Shoptetu, který spravuje kolem 20 tisíc českých e-shopů.
„Sledujeme, že některé zboží se v letošním roce prodává víc než loni. I ve srovnání se zbytkem trhu. Takovým případem je třeba oblečení a obecně móda. Zaznamenali jsme meziroční nárůst o 24 procent. Že bychom ale oproti tomu sledovali u některého jiného druhu zboží propad, to se nestalo," uvedl výkonný ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.
Firmy sídlící v hlavním městě prodají 70 procent veškerého zboží českých e-shopů. V on-line nakupování vítězí ženy nad muži v poměru 6:4. Například elektroniku ale kupují z 65 procent muži, a to nejen před Vánoci, ale celoročně.
Nejsilnějším obdobím je závěr roku, kdy podle Asociace pro elektronickou komerci Češi letos utratí kolem 50 miliard korun. V některých dnech tržby obchodníků překročí jednu miliardu korun.
Ačkoliv Vánoce si, co se množství prodaného zboží týče, drží jasné prvenství, v posledních letech stoupají prodeje i v jiných obdobích roku. „Na rozdíl od předvánočního nakupovacího šílenství, které je plošné, záleží v ostatních ročních obdobích na typu svátku a segmentu zboží. Například v lednu stoupají prodeje všeho, co souvisí s hubnutím, elektronika se hodně prodává před časem dovolených. Květinám vzrostou tržby až na šestinásobek okolo Valentýna," dodal Uďan.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.