Aktuálně

Řidička vyjížděla z parkovacího místa a poškodila čtyři auta. Dostala pokutu více...

Opilý čtrnáctiletý chlapec vzal dědovi klíčky od auta. Havárii nahlásila jeho matka více...

Andělé bez křídel. Fotografka chce chystaným kalendářem ocenit práci záchranářů více...

Lidé chtějí mít své jméno na fasádě arény. Koupili si už téměř sedm set panelů více...

POLITICKÁ KORIDA: Od května se v Jihlavě spustí nová parkovací koncepce. Co si od ní slibují zastupitelé?

Autoři | Foto Magistrát města Jihlava

Od května bude v Jihlava spuštěna první etapa nové parkovací koncepce. Ta obsahuje několik významných změn, které mají přispět k řešení neustálého růstu vozidel v krajském městě. Jak připravenou koncepci hodnotí jihlavští zastupitelé?

Redakční dotaz: Dávají vám zamýšlená opatření (nové zóny, princip květinky, rozdělení na rezidenty, abonenty a návštěvníky, atd.) smysl? Jaké efekty si od nich slibujete?

Více o parkovací koncepci např. ZDE.

Jaroslav Vymazal (ODS a KDU-ČSL) 

Předně bych chtěl říct, že tým připravující parkovací koncepci se inspiroval v Praze, ale především v Brně, které parkovací koncepci oproti Praze vylepšilo o zmíněnou květinku, a tento systém se velmi osvědčil. Květinka umožňuje efektivnější využití parkovacích míst a snadnější zaparkování rezidentů a abonentů. Přínosem koncepce bude rychlejší a spravedlivější parkování, „úklid“ veřejného prostoru a jeho zkvalitnění. Souvisejícími opatřeními dojde také ke zklidnění dopravy a větší bezpečnosti chodců a cyklistů. S opatřeními jsou občané průběžně seznamováni v Ježkových očích a věřím, že se systém rychle zaběhne.

Petr Paul (SPD) 

Je to jeden z možných způsobů regulace možnosti parkování v přeplněných ulicích měst auty. Rezidentskými místy nevzniknou nová parkovací místa, pouze se problém přesune jinam. Město nafukovací není a ročně přibývá v Jihlavě dalších cca 700 aut. Auta patří ke způsobu našeho života, zvykli jsme si na ně, jsou a budou s námi, jenom je jich stále více a za to můžeme my všichni. Samo parkování v centru města je určitě problematické. Lidé zde bydlí, žijí, pracují. Celý realizovaný projekt koalice má za úkol naplnit také i městskou kasu, neboť neřeší problém s parkováním, ale pouze jej přesouvá jinam. Při jeho spuštění je třeba počítat s tím, že zavládne v nových podmínkách parkování ve městě chaos a lidé nebudou vědět jak, kdy a kde mají a kde nemohou parkovat. To bude velice nepříjemné.

Tereza Kafková (Piráti a Fórum Jihlava) 

Parkovací koncepce je dobrý krok ke kultivaci veřejného prostoru, ochrání místa pro rezidenty a podnikatele, zpoplatní parkování návštěvníků, napomůže zklidnit dopravu tam, kde se lidé pohybují pěšky. Mnohé obyvatele, kteří v Jihlavě dlouhodobě žijí, motivuje přepsat si sem trvalé bydliště, díky kterému Jihlava získá do rozpočtu od státu další finance. Rozdělení na skupiny je dáno zákonem a princip květinky je úspěšně ověřen v zahraničních i českých městech. Problém je, že systém není podrobně projednaný právě s obyvateli a podnikateli, na které dopadá, a řada oprávněných kritických připomínek se proto objevuje až nyní. Vedení města jim mělo naslouchat před schválením koncepce.

Radek Popelka (ANO) 

V první řadě si musíme uvědomit cíl celé koncepce a tím je snaha o regulaci nárůstu vozidel v ulicích. Dnes je běžnou praxí, že v jedné domácnosti jsou alespoň dvě vozidla. Pochopitelně všichni chtějí parkovat u svého domu, ale i u svého zaměstnání. Další nemalé množství parkovacích míst si nárokují návštěvníci a lidé přijíždějící za prací. Řešením je budovat stále nová a nová parkoviště a to z mnoha důvodů nejde. Druhou možností je na stávajících místech upřednostnit „místní“ a nastavit pravidla pro jejich využívání. Celá koncepce vychází ze stávajícího systému parkování v Jihlavě a má se stát jeho funkční nadstavbou.

Radek Rychnovský (Starostové a nezávislí) 

parkování v centru a přilehlých oblastech je dlouhodobě diskutovaným tématem mezi obyvateli našeho města a podnikateli. I jako laik vidím, že počet vozidel roste, doprava houstne a parkovacích míst ubývá. Podle mě je tedy správně, že se město snaží situaci nějak usměrnit. Argumentům pro uváděná opatření rozumím a zní logicky, ale jako zmíněný laik neumím předem posoudit, zda jejich efekt bude či nebude takový, jako je uváděn. Od jejich zavedení bych primárně očekával jasná pravidla a jednoduchou orientaci v nich, jejich vymahatelnost a ve výsledku zjednodušení života hlavně pro obyvatele a podnikatele v uvedených lokalitách. Uvidíme, zda se to podaří.


Odpovědi byly seřazeny chronologicky od nejdřívější po nejpozdější.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky politická korida, doprava, MHD, Jihlava, změny

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.