Tato zpráva určitě potěší všechny řidiče, kteří využívají silnici II/602 na trase Jihlava – Pelhřimov. Rekonstrukce předposledního úseku proběhla rychleji, než se původně plánovalo, a úsek dlouhý zhruba 2,5 kilometru se tak otevře o dva týdny dřív.
Na zhruba třicetikilometrové trase mezi Jihlavou a Pelhřimovem na krajské páteřní silnici II/602 se 16. října otevře v režimu předčasného užívání předposlední modernizovaný úsek v délce zhruba 2,4 kilometru. Kompletní rekonstrukce tohoto úseku přijde zhruba na 76 milionů korun a Kraj Vysočina na ni získal evropskou dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu v rámci projektu II/602 hr. kraje – Pelhřimov, 8. a 9. stavba.
„Komunikace byla narovnána a lokálně rozšířena. Za Olešnou směrem na Jihlavu vznikl zhruba 350 metrů dlouhý předjížděcí pruh. Ti, co stejně jako já, trasou denně jezdí, vědí, že jeho vyprojektování mělo své opodstatnění a ve výsledku přispěje ke zrychlení průjezdnosti tohoto úseku,“ komentoval novinku na trase Jihlava - Pelhřimov hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.
Důvodem pro kompletní modernizaci úseku byl jeho špatný technický stav – komunikace vykazovala řadu závad a podepsala se na ní také délka přípravy samotné rekonstrukce, kdy Kraj Vysočina musel řešit náročnou majetkoprávní přípravu.
Šířka nové komunikace, která má nejen přispět ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu, ale přirozeně zrychlit v rámci povolených maximálních limitů rychlost cestování, je sjednocena na kategorii S 9,5, což představuje šířku zpevnění 8,5 metru. Silnice byla narovnána, zlepšen byl poloměr a vedení zatáček, v mnoha místech byla upravena niveleta vozovky (ojediněle až o 70 cm) a na stavbě byl realizován i jeden zbrusu nový propustek v místě změny trasy vedení oblouku u obce Strměchy.
Zachováno bylo záchytné parkoviště před odbočením na Plevnici. „Toto parkoviště má parametry uzpůsobené pro kontrolní vážení nákladních vozidel. Není tedy v budoucnu vyloučeno, že právě tato lokalita bude za tímto účelem častěji využívána,“ upozorňuje hejtman Běhounek.
V rámci stavebních prací došlo k maximálnímu využití původních materiálů – podkladní vrstvy staré silnice byly recyklovány za studena a maximálně využity pro založení nového podkladu, na trase jsou umístěna i nová svodidla, a to s ohledem na výšku násypu. Z preventivních důvodů byly na vytipovaných místech navršeny hrázky proti stékání dešťové vody z pole.
„Práce na frekventované silnici nejsou snadné, ale i díky možnosti pracovat alespoň určitou dobu v úplné uzavírce, jsme se mohli vypořádat se změnami projektu a komunikaci zprovoznit ještě před termínem,“ říká Zdeněk Brom, stavbyvedoucí pelhřimovského závodu Dopravních staveb firmy Swietelsky stavební, která práce zajišťovala.
Rekonstrukce silnice je další částí komplexního řešení celého tahu II/602 a spojuje úseky, které prošly zásadní modernizací už v minulých letech.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.