Zatím podle původního plánu běží stavby dvou obchvatů na Vysočině, konkrétně Velkého Beranova a Nového Veselí. V některých úsecích jsou stavbaři dokonce mírně v předstihu.
Na místě se o tom v minulém týdnu přesvědčili náměstek hejtmana pro oblast ekonomiky a majetku Martin Kukla a radní pro oblast dopravy a silničního hospodářství Jan Hyliš. Investice v hodnotě přesahující jednu miliardu korun jsou spolufinancovány z Integrovaného regionálního operačního programu a zprovozněny budou od listopadu příštího roku. „Zástupci zhotovitelských firem nás ujistili, že se snaží o zkrácení tohoto termínu, vše ale bude záviset na průběhu následující zimy a klimatických podmínkách v příštím roce,“ doplnil náměstek Martin Kukla.
Přeložka silnice II/602 s novým napojením na II/353 v kategorii S9,5/70. Celková délka přeložky silnice II/602 je 4,245 km.
Stavba dále zahrnuje:
V současné době je hotovo 40 % podkladních asfaltových vrstev, do konce roku bude dokončeno už přibližně 80 % těchto vrstev, dále také spodní stavby čtyř z pěti mostů a podkladní asfaltové vrstvy na okružní křižovatce. V zimním období bude u Malého Beranova umožněn obousměrný provoz bez semaforů. V průběhu zimy bude u Malého Beranova sestaveno mostní provizorium, na které bude převeden provoz v březnu 2020 – provoz bude obousměrný v jednom jízdním pruhu na semafory. Práce na obchvatu Velkého Beranova vyjdou na 748 milionů včetně DPH.
Obchvat Nového Veselí a Budče na Žďársku v nové trase komunikace II/353 v kategorii S9,5/70. Celková délka obchvatu je 5,063 km.
Stavba dále zahrnuje:
Aktuálně na stavbě probíhají zemní práce v celé trase obchvatu, hotová je spodní stavba mostu přes řeku Oslavu a v prostoru nově budované okružní křižovatky probíhá násyp jejího tělesa. Cena obchvatu Nového Veselí by se měla vyšplhat na 339 milionů korun včetně DPH.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.