Statutární město Jihlava usiluje o setrvalý růst kvality života, který zároveň nezatíží životní prostředí ani veřejné zdroje a je dlouhodobě udržitelný. Významnou částí udržitelného rozvoje je dobře promyšlená a koordinovaná doprava, Jihlava proto letos vytvořila Plán udržitelné městské mobily, který stanovuje dalších 22 let vývoje dopravy. Společná vize udržitelné mobility obsahuje celkem 52 konkrétních projektů, z nichž se některé plní již letos.
„V dnešních dnech přepraví jihlavská MHD více než 60 procent cestujících trolejbusy bez emisí. V současné době je v rámci Plánu udržitelné městské mobility například připraven projekt na výstavbu prodloužení traťového vedení o pět a půl kilometru směrem na Bedřichov,“ zmínila koordinátorka městské mobility odboru dopravy magistrátu města Mirka Kostrhounová.
Investiční náklady plánu udržitelné mobility do roku 2030 činí více než tři miliardy korun a rozpočet města by se na nich měl podílet 39 procenty. Dalšími zdroji finančních prostředků jsou například dotační tituly.
„Důležitá je i spolupráce s Krajem Vysočina, například při výstavbě obchvatu Jihlavy a Velkého Beranova, město také společně s krajem schválilo smlouvu o spolupráci při projektu Veřejná doprava Vysočiny,“ doplnila Kostrhounová.
Na přípravě plánu pracoval tým odborníků nominovaný Statutárním městem Jihlavou z oblastí územního plánování, dopravy a rozvoje města, za vedení externího projektového manažera. Formou workshopů a konzultací se externě přidali i další partneři z řad městských odborů a společností, nezávislých expertů, zájmových sdružení i občanů města.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.