<

Aktuálně

Z dodávky kurýra vypadaly na dálničním přivaděči balíky. Lidi je rozkradli více...

Voda zdraží o korunu a půl. Není možné udržet cenu, prohlásil náměstek Popelka více...

Jiří Pokorný už nebude dvojitým náměstkem, v Jihlavě ho vystřídá Magdaléna Skořepová více...

Muž zůstal v noci sám zamčený v hospodě, dostat se ven mu pomáhali policisté více...

V Jihlavě opět řešili téma reklam na vozech MHD. Přelepená okna budí emoce

Autoři | Foto Martin Singr

Přestože dnes neměli jihlavští zastupitelé na stole jednání o celovozové reklamě, po roce se opět tématu věnovali. Radní David Beke (ODS a KDU-ČSL) kolegy  ujistil, že se vše ubírá správným směrem.

Téma otevřela opoziční zastupitelka Tereza Kafková (PiFo), která polepená okna kritizuje dlouhodobě. „Nebylo by možné už zrušit polepy na oknech vozidel městské hromadné dopravy? Chápu, že to bude stát nějaké peníze, ale stojí to za to,“ řekla a připomněla, že letos má polepy na sklech i vánoční trolejbus. „Ten polep je takový, že zevnitř ven je dobře vidět, bylo to pro mě překvapením. Jsem proti polepům, ale některé jsou už z jedné strany průhledné, když se díváte ven,“ reagoval primátor Petr Ryška (ODS a KDU-ČSL).

Tématu se věnuje radní David Beke (ODS a KDU-ČSL), který připomněl, že město zahájilo už před delší dobou supervizi celopolepů. Všechny nové realizace on sám schvaluje, třeba festivalová Ji.hlava musela svůj koncept přepracovat. „Byl jsem rád, že jste nám pomohli usměrnit grafiky, je to dobrý signál, že město to nechce,“ přitakal Marek Hovorka (PiFo), zastupitel a ředitel Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava.

Poslední úpravy udělali dnes ráno pracovníci dopravního podniku na vánočním trolejbusu, který brzy vyjede do ulic krajského města Vysočiny. I letos bude ladit s vizuálem adventu v režii Brány Jihlavy, bude v designu Vypečených Vánoc.

Podle Beke jsou reakce cestujících pozitivní. „Všichni si chválí, že reklamu z oken téměř sundáváme, zůstává tam minimální množství,“ uvedl. „Mám z toho pocit, že jsme našli hranici, kdy ekonomika versus polepená skla funguje. To, že to není polepené celé, jsou ztráty pro dopravní podnik,“ připomněl, že do hry vstupuje i finanční stránka.

Staré smlouvy platí dále a vzhled trolejbusů se zatím nemění, nicméně při jejich obnovování už dochází k redukci reklamní plochy. „Zdá se mi ale, že celopolepené vozy jsou kultivovanější, než když je na nich nelepený čtverec nebo obdélník mimo jakýkoliv kontext,“ nezapřel v sobě Beke architekta.

Do jednoho roku očekáváme dodávku devatenácti nových trolejbusů, na které se pět let nebudou moci reklamy umisťovat vůbec.

Radim Rovner, ředitel Dopravního podniku města Jihlavy

Do diskuze se zapojil i ředitel dopravního podniku Radim Rovner. I podle něj má být výhled cestujících maximální, grafika se například umisťuje do míst, kde nejsou sedačky. „Do jednoho roku očekáváme dodávku devatenácti nových trolejbusů, na které se pět let nebudou moci reklamy umisťovat vůbec,“ připomněl Rovner s tím, že ve všední dny obstarají tyto vozy dvě třetiny jízd, o víkendech jiné jezdit ani nebudou.

Primátor pak ještě polemizoval o tom, co je vlastně celopolep na voze MHD. Někomu vadí, i když se může dívat ven. „Ale můžeme říct, že se to bude omezovat. Nebude se to zakazovat, ale bude se to zlepšovat,“ zopakoval. „Těch polepů je méně a méně, dochází k redukci a opakuji to, abychom si to zapamatovali,“ zmínil náměstek primátora Petr Piáček (ODS a KDU-ČSL).

ANKETA: Celovozová reklama na vozech MHD budí emoce, cestujícím se nelíbí

Bohatou diskuzi na sociálních sítích vyvolal příspěvek týkající se celovozové reklamy na jihlavských autobusech a trolejbusech. Kritických hlasů byla většina, někteří ale naopak polepené vozy schvalovali.

„S reklamní agenturou jsme si řekli, že přes okna to nechceme. Návrhy posílají na odsouhlasení a hledáme přijatelnou úroveň, kdy polep může lehce zasáhnout do okna, ale není to tak, že by nový polep mohl být přes celý vůz včetně oken, to už možné není a ani nebude,“ uzavřel Beke.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky celovozová reklama, celopolep, MHD, ekonomika, výhled, Jihlava

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.