Aktuálně

V Lukách se v sobotu střílelo. Místní se seznámili s boji z druhé světové války více...

Chodkyně přecházela na zelenou, mladý řidič ji při odbočování přehlédl a srazil více...

Horácká multifunkční aréna bude mí LED panel pod ledem jako první na světě více...

ANKETA: Celovozová reklama na vozech MHD budí emoce, cestujícím se nelíbí

Autoři | Foto Prokop Veselý

Bohatou diskuzi na sociálních sítích vyvolal příspěvek týkající se celovozové reklamy na jihlavských autobusech a trolejbusech. Kritických hlasů byla většina, někteří ale naopak polepené vozy schvalovali.

Vše odstartoval příspěvek, podle kterého si kvůli zalepeným sklům člověk po nastoupení připadá jako když vezou dobytek na porážku a v jiných městech to tak není. Některé komentáře byly značně nevybíravé, jiné se snažili o konstruktivní debatu.

„Město dotuje dopravní podnik částkou přes 100 milionů ročně, příjmy z reklamy jsou 2 miliony. Ale to je z veškeré reklamy,“ napsala například Tereza Kafková, která je jihlavskou zastupitelkou. Příjmy z polepených skel přitom odhadla na maximálně jedno procento z dotací města, tedy miliony. „Podle mě fakt nestojí za to, kvůli tomu jezdit v zalepené plechovce,“ dodala.

Jaký máte názor na celovozovou reklamu na MHD, která je i přes boční okna?

 
 
 
Celkem hlasovalo653 čtenářů
 

Lidé si stěžovali, že je hůře ven a někteří cestující nemusí vědět, kdy mají vystoupit, protože se orientují podle okolí, názvy zastávek jim mnoho neříkají. Jiným se dělá dokonce špatně, což přiznala i Tereza Kafková. Michaela Makáňová pak zmínila i opačný problém – nevidí dovnitř a když se osobně chce vyhnout jedné existenci jezdící se psem, může být problematické, když není do vozů MHD ze zastávky vidět.

Zpochybněná však byla kritika Jihlavy za to, že v jiných městech takové vozy nejezdí. „Celovozové reklamy mají například i ve Zlíně, Pardubicích a Olomouci. To není úplně málo,“ reagoval Jiří Macák. Jarda Dobrozlák Matějka pak sdílel fotku z Pardubic s odlehčeným komentářem, že lhát se nemá.

Na přetřes přišla i otázka, čí vlastně jsou vozy MHD. Dalo by se říct, že občanů, když jsou placené z veřejných peněz, a proto si lidé mohou říct, jestli mají nebo nemají být polepené. A to se právě některým může líbit. „Za mě to vypadá parádně s reklamou. Třeba s Duklou polepeny, super,“ uvedla Michaela Šarounová.

Dopravní podnik města Jihlavy skutečně chtěl před pár lety s celovozovou reklamou skončit, u nově dodaných trolejbusů i některých starších vozů to ostatně platí. Tehdy však cestující naopak tvrdili, že jim reklama nijak nevadí, naopak jsou rádi, že díky ní nemusí jít tolik peněz z rozpočtu města, a tak zůstala.

Hodnocení článku je 56 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky MHD, Dopravní podnik města Jihlavy, reklama, příjmy, peníze, cestování

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.