Parkování v Jihlavě není žádná věda, přesto se modrých zón řada řidičů zbytečně bojí. Jde jen o to, že se zavádí placená stání a v ulicích končí parkování „na divoko“. Na druhou stranu vznikají i plochy, kde lze nechat auto stát zadarmo. Jihlavská Drbna postupně představí jednotlivé lokality a pravidla, jak tam parkovat.
O Velikonocích došlo v Jihlavě ke kosmetickým úpravám v modrých zónách. Zřejmě největší změny byly v ulici Jana Masaryka, kde skončilo šikmé stání u jedné strany silnice, nově se tam parkuje podélně po obou stranách vozovky. „Šikmá stání jsou nejnáročnější na plochu. Jedno zabere až osmnáct metrů čtverečních. Plocha podélného stání je maximálně dvanáct metrů čtverečních,“ vysvětlil spoluautor parkovací koncepce Dalibor Pituch.
Kromě toho se změnil parkovací režim z oranžového na modrý, což mělo za cíl pomoci rezidentům z lokality najít místo k parkování. Návštěvníci si tuto lokalitu totiž příliš neosvojili a parkoviště bylo často zaplněné jen velmi málo. Navíc se v jednosměrné ulici podařilo vyznačit pruh, kterým mohou cyklisté jezdit i v protisměru.
Lidé na sociálních sítích však změny kritizovali. „Udělal bych z toho náměstíčko nebo školní ulici. Zvlášť když vzniká parkování v aréně. Za těch 6 nových míst navíc tohle opravdu nestojí,“ uvedl například Tomáš Vovsík. Změna ale byla nezbytná už jen proto, že při uzavírce Tolstého ulice bude touto cestou jezdit MHD. Stávající ulicí by autobus neprojel, prostě by se do ní nevešel, upozornil primátor Petr Ryška (ODS + KDU-ČSL).
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám