Počasí dnes3 °C, zítra7 °C
Pondělí 25. listopadu 2024  |  Svátek má Kateřina
Bez reklam

V Havlíčkově Brodě začaly dráhy stavět opravárenskou halu vlaků za 235 milionů korun

V Havlíčkově Brodě začaly České dráhy (ČD) stavět opravárenskou halu vlaků, která bude stát 235 milionů korun bez daně. Rozšíří tím kapacitu svého jediného servisního zázemí na Vysočině. Slouží k údržbě a opravám vozidel, která jezdí nejen v tomto kraji, ale i na tratích Pardubického kraje a jinde.

„Ten uzel je pro nás velmi významný a já jsem rád, že se dostáváme k další etapě jeho rozvoje. Tím prvním významným krokem bylo vybudování nové myčky,“ řekl Michal Kraus, místopředseda představenstva ČD a náměstek generálního ředitele pro servis, při slavnostním zahájení stavby v minulém týdnu. Nová linka na mytí vlaků za 86,5 milionu korun bez DPH slouží u havlíčkobrodského nádraží od minulého roku.

Průjezdná opravárenská hala bude přednostně určená pro nové regionální vlaky RegioPanter a RegioFox. Dvoukolejná hala bude dlouhá 67 metrů. Bude vybavená mostovým jeřábem s nosností až 12,5 tuny, obslužnými kanály a prohlížecími lávkami pro přístup na střechu vlakové soupravy. V hale budou například i elektromechanické patkové zvedáky pro zvedání kolejových vozidel a zařízení pro odsávání výfukových spalin.

V boční přístavbě bude zázemí pro zaměstnance a sklady. Halu staví sdružení firem Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a TSS Grade v sousedství nynější opravárenské haly, která byla rekonstruovaná a rozšířená v 70. letech minulého století. Kvůli novostavbě bude nutné zbourat menší objekty vedle ní.

„Tady o práci nepřijdete“

Víc prostoru středisko údržby potřebuje i kvůli tomu, že nové vlaky jsou skoro jednou tak dlouhé než starší jednotky Regionova. „Bojujeme s místem,“ potvrdil novinářům vedoucí střediska Jaroslav Prchal. Nové vlaky také mají na rozdíl od starších vlaků víc zařízení na střeše. Ve středisku, kde se provádí technické kontroly, servis a opravy vlaků, pracuje přes čtyřicet lidí. Podle Prchala by se měl počet zvyšovat. „Každému říkám, tady o práci nepřijdete,“ uvedl.

Novou servisní halu už letos ČD začaly stavět ve středisku údržby v Chebu, tam práce začaly v květnu. „Do rozvoje našeho servisního zázemí v následujících sedmi letech investujeme přes dvanáct miliard korun," informoval Kraus. Potřeba to je i kvůli tomu, že České dráhy chtějí v nejbližších deseti letech investovat do obnovy vozového parku přes 160 miliard korun.

Novou halu v havlíčkobrodském depu stavbaři dokončí do jara 2026.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Se svolením Českých drah

Štítky železnice, stavby, České dráhy, Havlíčkův Brod, investice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

V Havlíčkově Brodě začaly dráhy stavět opravárenskou halu vlaků za 235 milionů korun | Doprava | Zprávy | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.