V Havlíčkově Brodě začaly České dráhy (ČD) stavět opravárenskou halu vlaků, která bude stát 235 milionů korun bez daně. Rozšíří tím kapacitu svého jediného servisního zázemí na Vysočině. Slouží k údržbě a opravám vozidel, která jezdí nejen v tomto kraji, ale i na tratích Pardubického kraje a jinde.
„Ten uzel je pro nás velmi významný a já jsem rád, že se dostáváme k další etapě jeho rozvoje. Tím prvním významným krokem bylo vybudování nové myčky,“ řekl Michal Kraus, místopředseda představenstva ČD a náměstek generálního ředitele pro servis, při slavnostním zahájení stavby v minulém týdnu. Nová linka na mytí vlaků za 86,5 milionu korun bez DPH slouží u havlíčkobrodského nádraží od minulého roku.
Průjezdná opravárenská hala bude přednostně určená pro nové regionální vlaky RegioPanter a RegioFox. Dvoukolejná hala bude dlouhá 67 metrů. Bude vybavená mostovým jeřábem s nosností až 12,5 tuny, obslužnými kanály a prohlížecími lávkami pro přístup na střechu vlakové soupravy. V hale budou například i elektromechanické patkové zvedáky pro zvedání kolejových vozidel a zařízení pro odsávání výfukových spalin.
V boční přístavbě bude zázemí pro zaměstnance a sklady. Halu staví sdružení firem Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a TSS Grade v sousedství nynější opravárenské haly, která byla rekonstruovaná a rozšířená v 70. letech minulého století. Kvůli novostavbě bude nutné zbourat menší objekty vedle ní.
Víc prostoru středisko údržby potřebuje i kvůli tomu, že nové vlaky jsou skoro jednou tak dlouhé než starší jednotky Regionova. „Bojujeme s místem,“ potvrdil novinářům vedoucí střediska Jaroslav Prchal. Nové vlaky také mají na rozdíl od starších vlaků víc zařízení na střeše. Ve středisku, kde se provádí technické kontroly, servis a opravy vlaků, pracuje přes čtyřicet lidí. Podle Prchala by se měl počet zvyšovat. „Každému říkám, tady o práci nepřijdete,“ uvedl.
Novou servisní halu už letos ČD začaly stavět ve středisku údržby v Chebu, tam práce začaly v květnu. „Do rozvoje našeho servisního zázemí v následujících sedmi letech investujeme přes dvanáct miliard korun," informoval Kraus. Potřeba to je i kvůli tomu, že České dráhy chtějí v nejbližších deseti letech investovat do obnovy vozového parku přes 160 miliard korun.
Novou halu v havlíčkobrodském depu stavbaři dokončí do jara 2026.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.