Aktuálně

Řidič dacie se pokusil objet dodávku přes svah. Obě auta se do sebe zaklínila více...

Dálniční přivaděč může mít další dva pruhy. Vybudování by vyšlo na čtyři miliardy více...

FOTO: V Jihlavě se natáčí nový sitcom. Diváci se při scénách od nemocnice zasmějí více...

Tragédie v Jihlavě. Pod Brněnským mostem našla policie muže bez známek života více...

FOTO: Nad údolím Brtnice se tyčí vysoké pilíře pro druhý nejvyšší most v kraji více...

Neštěstí v Třebíči. Policie našla mrtvou ženu, ležela pod mostem více...

Do Aventinu na nákupy jezdíme, shodli se v anketě čtenáři Drbny více...

V Havlíčkově Brodě začaly dráhy stavět opravárenskou halu vlaků za 235 milionů korun

Autoři | Foto Se svolením Českých drah

V Havlíčkově Brodě začaly České dráhy (ČD) stavět opravárenskou halu vlaků, která bude stát 235 milionů korun bez daně. Rozšíří tím kapacitu svého jediného servisního zázemí na Vysočině. Slouží k údržbě a opravám vozidel, která jezdí nejen v tomto kraji, ale i na tratích Pardubického kraje a jinde.

„Ten uzel je pro nás velmi významný a já jsem rád, že se dostáváme k další etapě jeho rozvoje. Tím prvním významným krokem bylo vybudování nové myčky,“ řekl Michal Kraus, místopředseda představenstva ČD a náměstek generálního ředitele pro servis, při slavnostním zahájení stavby v minulém týdnu. Nová linka na mytí vlaků za 86,5 milionu korun bez DPH slouží u havlíčkobrodského nádraží od minulého roku.

Průjezdná opravárenská hala bude přednostně určená pro nové regionální vlaky RegioPanter a RegioFox. Dvoukolejná hala bude dlouhá 67 metrů. Bude vybavená mostovým jeřábem s nosností až 12,5 tuny, obslužnými kanály a prohlížecími lávkami pro přístup na střechu vlakové soupravy. V hale budou například i elektromechanické patkové zvedáky pro zvedání kolejových vozidel a zařízení pro odsávání výfukových spalin.

V boční přístavbě bude zázemí pro zaměstnance a sklady. Halu staví sdružení firem Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a TSS Grade v sousedství nynější opravárenské haly, která byla rekonstruovaná a rozšířená v 70. letech minulého století. Kvůli novostavbě bude nutné zbourat menší objekty vedle ní.

„Tady o práci nepřijdete“

Víc prostoru středisko údržby potřebuje i kvůli tomu, že nové vlaky jsou skoro jednou tak dlouhé než starší jednotky Regionova. „Bojujeme s místem,“ potvrdil novinářům vedoucí střediska Jaroslav Prchal. Nové vlaky také mají na rozdíl od starších vlaků víc zařízení na střeše. Ve středisku, kde se provádí technické kontroly, servis a opravy vlaků, pracuje přes čtyřicet lidí. Podle Prchala by se měl počet zvyšovat. „Každému říkám, tady o práci nepřijdete,“ uvedl.

Novou servisní halu už letos ČD začaly stavět ve středisku údržby v Chebu, tam práce začaly v květnu. „Do rozvoje našeho servisního zázemí v následujících sedmi letech investujeme přes dvanáct miliard korun," informoval Kraus. Potřeba to je i kvůli tomu, že České dráhy chtějí v nejbližších deseti letech investovat do obnovy vozového parku přes 160 miliard korun.

Novou halu v havlíčkobrodském depu stavbaři dokončí do jara 2026.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky železnice, stavby, České dráhy, Havlíčkův Brod, investice

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.